Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9363
Title: ÜNİVERSİTELERİN TWİTTER KULLANIM ANALİZİ VE TAHMİNİ
Authors: KIZILBAKIR, Yasin
Keywords: Uzun-Kısa Süreli Bellek
sosyal medya tahmin analizi
Issue Date: 2021
Abstract: Sosyal medya uygulamaları günlük hayatımızda önemli bir yere sahiptir. Sosyal Medya blog sayfaları, ticari alanlar, sosyal ağlar, haberleşme kanalları birçok alanda hizmet vermektedir. Bu alanda sosyal medya çeşitli kurumsal sayfalar ve kullanıcı paylaşımları olmak üzere önemli bir şekilde veri kaynağı oluşturulmaktadır. Bu kaynak bize sosyal medya alanı üzerinde ticari anlamda birçok alanda analizler ve tahminler yapma imkânı sunmaktadır. Bu veri kaynakları, sosyal medya üzerinden paylaşılan bilgilerden zamana bağlı çıkarımlar yapılması konusunda veri analizi önemli bir çalışma alanıdır. Bu çalışmada, Twitter üzerinde belirlemiş olduğumuz beş üniversiteye ait Twitter verilerine göre tahmin analizi yapılacaktır. Bu verileri analiz ederken tahmin problemini çözmek ve iyi bir sonuç alabilmemiz için model olarak LSTM (Uzun Kısa Süreli Bellek) ağı ve Tekrarlayan Sinir Ağı (RNN) modeli, tahmin problemini çözmek için ise RMSE (Kök Ortalama Kare Hatası) kullanılacaktır. Yapılan çalışma sonucunda belirlemiş olduğu üniversitelerin geriye dönük zaman bazında verilerine göre %67 eğitim %33 oranında test verileri üzerinde tahmin yapılmıştır. Tahmin sonuçları; İstanbul Aydın Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi sırayla RMSE değerleri 0.06, 0.04, 0.09, 0.07, 0.05 ve R2 değerleri sırayla 0.92, 0.96, 0.90, 0.93, 0.95 sonuçları elde edilmiştir. LSTM modeli tahmin değerleri ARIMA tahmin değerlerine göre daha iyi sonuçlar vermiştir. Derin öğrenme metotlarından LSTM modeli ile yapılan çalışmada, tahmin uygulamalarında başarılı ve etkili sonuçlar elde edileceği gösterilmiştir
URI: http://hdl.handle.net/11547/9363
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10390970.pdf2.24 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.