Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9325
Title: TV KANALLARINDA YAYIN PLANLAMA STRATEJİLERİ; BENGÜTÜRK TV ÜZERİNE BİR İNCELEME
Authors: YILMAZ, Osman
Keywords: Yayın Planlama Stratejileri
TV Kanalları
Issue Date: 2020
Abstract: Yayın planlama izleyiciyi ekranda tutmak ve izlenirliği arttırmak için yapılır. Ana amaç bu strateji üzerine kurulmuştur. TV kanallarının reyting arttırmak ve bu anlamda hem kendini geliştirmek hem de kurumun bir basamak daha yukarıya çıkarmak için yayın planlamanın önemi büyüktür. Yalnış bir planlama kurumun tepki almasına sebep olabilir. Tüm TV kanallarının kendi yayın politikalarında, siyasi, maddi durumlarına veya izleyici potansiyelini geliştirmek için yayın planlama stratejileri bulunmaktadır. Burada amaç kanalı daha iyi bir yere taşımaktır. Bu da yayın planlamann ve planlanan programların içerik zenginliği ile de ortaya çıkmaktadır. Bu zenginlik ekran sayesinde izleyiciye ulaşmaktadır. İzleyici kitlesine göre kimi zaman bilgi, kimi zaman eğlence, kimi zaman yarışma bazen de kültür sanat VB. tarzda programlarla etkilenmelidir. Planlamanın önemi ise bu şekilde ortaya çıktığı görülmektedir. Bu yayın planlama stratejilerinin ana iskeleti RTÜK tarafından belirlenmiştir. Tüm TV kanalları bu çerçevede uyması gereken kurallarla birlikte bunları kendi stratejilerine entegre ederek planlamalar geliştirmektedirler. Planlamalar TV izleyicisinin en çok izlenim yaptığı anları yakalamak bu izlenilen saatler üzerinden giderek o bölümleri diğer saatlere göre daha zenginleştirerek geliştirmek için yapılır ve yapılmalıdır. Fakat genel anlamda birçok program içeriğinin saatleri bellidir. Yani bir siyaset programının veya bir çizgi filmin belli saat kuşakları vardır. Yayın planlamalarında da bunlar dikkate alınmaktadır. Yöntem planlamanın nasıl uygulandığına göre değişmektedir. Kanalın stratejisine göre bazen daha çok belli içeriklere ağırlık verilerek istenilen sonuca ulaşmak için çabalamak olarak değişebilir. Bengütürk TV haber kanalı ağırlıklı yayın yaptığı için haber içerikli programlara daha çok yer vererek izleyici bu anlamda ekranda tutmaya çalışmaktadır ki bu çaba olması gereken doğal bir çabadır. Bazı kanallarda bu değişebilir. Kimi kanallar daha çok eğlence tarzı programlara yer verirken bazı kanallar ise yarışma programları yada siyaset programları VB. gibi içeriklere yer vermektedir. Bu nedenle TV kanalının daha zengin bir içerik ağına sahip olması, izleyici sayısının artması ve kaliteli izleyici kazanıp, kaliteli yayınlar çıkarabilmesi için yayın planlama bir TV kanalında oldukça büyük bir önem arz etmektedir
URI: http://hdl.handle.net/11547/9325
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10380728.pdf1.23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.