Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9318
Title: GELENEKSEL VE DİJİTAL REKLAM KAPSAMINDA: COCA-COLA ENERGY REKLAM KAMPANYASININ ANALİZİ
Authors: Ebru Naz, İşanç
Keywords: Geleneksel Reklamlar
Dijital Reklamlar
Sosyal Medya
Issue Date: 2020
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Reklamcılık ortaya çıktığından beri reklamlar, satın alma davranışlarımızı etkileyen ve şekillendiren en etkili kitle iletişim araçlarından biri olmuştur. Yıllardır süregelen televizyon reklamları günümüzde eski etkisini yitirmiş olsa da halen geleneksel reklamcılığın en önemli araçlarından birisi konumundadır. Teknolojinin gün geçtikçe gelişmesi ile dijital reklamcılık da günümüzde önemli bir reklam aracına dönüşmüştür. Akıllı telefonların, tabletlerin ve bilgisayarların herkes tarafından ulaşılabilir hale gelmesi ile internet kullanımın ve sosyal medya kullanıcı sayısının hızla yükselmesi, internet reklamcılığının hız kesmeden büyüyen bir reklam ortamına çevrilmesine yol açmıştır. Bugün internete ve getirilerine baktığımızda, alışkanlıklarımızı tamamen değiştirdiği ve hayatımızda vazgeçilmez bir konuma geldiği yadsınamaz bir gerçek haline gelmiştir. Geleneksel reklam mecralarının en yaygın kullanılan araçlarından biri olan televizyonun bile reklam alanı daralmış ve dijital mecralarla iş birliği yapmaya başlamıştır. Gazete, dergi, katalog vb. bir çok geleneksel mecra dijital dünyada yerini almıştır. Geleneksel mecraların popülerliğini kaybetmesinin en önemli sebebi bu mecraların tek yönlü iletişim modelini kullanıyor olmasından kaynaklıdır. Dijital mecralarda ise bu durum ortadan kalkmakta, hedef kitle ile etkileşimli bir şekilde iletişim kurulmaktadır. Bu etkileşim müşteriler ile marka arasında bir bağ oluşturmaktadır. Bunun yanı sıra dijital mecraların bütçelerinin televizyon, dergi, gazete ve billboard gibi geleneksel mecraların bütçelerine kıyasla oldukça düşük olması ve dijital mecraların hedeflenen kitleye direkt olarak ulaşıyor olması firmalar için büyük avantaj sağlamaktadır. Bu araştırmada temel olarak geleneksel reklamcılık ile dijital reklamcılık arasındaki farklar incelenip, mecra seçiminde hangi reklam mecrasının daha etkili olduğu avantajlarına ve dezavantajlarına göre analiz edilip, seçilen mecraya göre reklam üretiminin farklılıklarını ortaya çıkarmak hedeflenmiştir. Araştırma için global firmalardan biri olan Coca-Cola’nın ürünü olan Coca-Cola Energy’nin reklamları ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre dijital reklamlar geleneksel reklamlara göre bilgilendirme, özel hedef kitle seçimi, tüketici ile birebir iletişime geçme ve sonuçlarının ölçülebilir olması gibi avantajları elinde bulundursa da birkaç mecrayı aynı anda kullanmanın markalar için üç yüz atmış derece bir iletişim modeli sağladığı sonucuna varılmıştır
URI: http://hdl.handle.net/11547/9318
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10362609.pdf39.48 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.