Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9179
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİKİKAT, Uğur-
dc.date.accessioned2021-06-23T07:45:26Z-
dc.date.available2021-06-23T07:45:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9179-
dc.description.abstractBu araştırma zenginleştirilmiş Fen Bilimleri dersinin ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşüncelerine etkisinin var olup olmadığını, var ise yaratıcı düşünme becerileri basamakları olan akıcılık, esneklik, orijinallik ve zenginleştirme olgularının gelişiminde ne derecede etkisi olduğunu inceleme amacıyla yapılmıştır. Araştırma İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Özel Medeniyet İlkokulu 4.Sınıf A şubesinde öğrenimine devam eden 27 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin yaratıcılıklarını ölçme adına Torrance Yaratıcılık testi Şekil A Test ve Sözel A Test ve Torrance Yaratıcılık testi Şekil B Test ve Sözel B Test tatbik edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin demografik bilgilerini içeren kişisel bilgi formu tatbik edilmiştir. Araştırmada yeterli sayıda uzman görüşü alınan bir zenginleştirilmiş Fen Bilimleri programı kullanılmıştır. Programın uygulanmasından önce öğrencilerin yaratıcılıklarını ölçmek için ön test olarak Torrance Yaratıcılık testi Şekil A Test ve Sözel A Test uygulanmıştır. İlk uygulamanın ardından 12 hafta süresince söz konusu olan öğretim programı uygulanmıştır. Programın uygulanmasının ardından öğrencilere son test olarak, Torrance Yaratıcılık testi Şekil B Test ve Sözel B Test tatbik edilmiştir. Son testin tatbiki üzerinden 3 hafta geçtikten sonra, öğrencilere Torrance Yaratıcılık testi Şekil B Test ve Sözel B Test tekrar tatbik edilmiştir. Deney grubunun ön test - son test, son test-kalıcılık testi ve ön test-kalıcılık testi arasındaki ilişkisinin anlamlılık düzeyini belirlemek için Wilcoxon Test analiz yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca demografik değişkenlerle ilgili verilerin çözümlenmesinde Wilcoxon Testi, Mann-Whitney U Testi ve Kruskal Wallis-H Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre ilkokul öğrencilerine yönelik hazırlanan Zenginleştirilmiş Fen Bilimleri dersi programının, ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünce becerilerini anlamlı düzeyde arttırmıştır. Elde edilen bulgulara dayanarak öneriler getirilmiştir.tr_TR
dc.subjectYaratıcılıktr_TR
dc.subjectYaratıcı Bireytr_TR
dc.subjectYaratıcı Düşüncetr_TR
dc.subjectFen Bilimleritr_TR
dc.titleZENGİNLEŞTİRİLMİŞ FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI DÜŞÜNCELERİNE ETKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10236298.pdf888.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.