Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9159
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKARADEMİR, Murat-
dc.date.accessioned2021-06-22T08:30:00Z-
dc.date.available2021-06-22T08:30:00Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/9159-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2015-2016 öğretim yılında İstanbul ilinin Avrupa yakasında bulunan ilkokullardan rastgele bir şekilde seçilen ilkokullarının 4. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmada 806 öğrencinin kitap okuma alışkanlıkları üzerinde; cinsiyet farklılığı, anne ve babanın öğrenim durumu, ailenin sosyoekonomik durumu ve kardeş sayısının etkileri analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: Kız öğrenciler erkek öğrencilere göre daha çok kitap okumaktadırlar. Annenin eğitim düzeyinin öğrencilerin kitap okuma alışkanlığını etkileme oranı babaya göre daha yüksektir. Ailenin gelir düzeyi arttıkça öğrencilerin kitap okuma alışkanlık düzeyleri de artmaktadır. Buna karşılık özel okulda eğitim alan öğrenciler ile merkez okulda eğitim alan öğrencilerin kitap okuma alışkanlığı düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır. Ayrıca öğrencilerin kardeş sayılarına göre inceleme yapıldığında okuma alışkanlıkları önemli bir şekilde farklılık göstermektedir.tr_TR
dc.subjectAnne Eğitim Düzeyitr_TR
dc.subjectOkumanın Aşamalarıtr_TR
dc.subjectOkuma Alışkanlığıtr_TR
dc.subjectSessiz Okumatr_TR
dc.subjectAile Gelir Düzeyitr_TR
dc.titleİLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIKLARININ DÜZEYİ NEDİR?tr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10206056.pdf7.26 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.