Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/9024
Title: THE ROLE OF SOCIAL-EMOTIONAL STABILITY IN ENGLISH AMONG IRAQI KINDERGARTNERS
Authors: SHARIF, RANJDAR HAMA
Keywords: sosyal-duygusal denge
ikinci dil öğrenimi
okul öncesi
psikodilbilimsel
Issue Date: 2015
Abstract: Son zamanlarda, çocuklara yabancı dil öğretimi dünya genelinde eğitim alanının en önemli konusu olarak görülmektedir.Birçok araştırmacı bu konuyla ilgilenmekte olup çocuklara yabancı dil öğretimi süreci üzerine odaklanmaktadır.Araştırmacılar çocukların güçlü ve zayıf olduğu noktaları analiz etmeye ve anlamaya çalışıyorlardı.Ve sonucunda çocukları diğer öğrencilerden ayıran dil yeteneği, cinsiyet,yaş, yaratıcılık ve motivasyon gibi faktörler olduğu sonucuna ulaşmışlardır.Diğer araştırmalardan farklı olarak, bu çalışma çocukların sosyal-duygusal dengelerinin yabancı dil öğrenimindeki rolünü ve bu becerilerin ikinci dil öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmaktadır.Bu çalışma için, anasınıfı öğrencisi Margret ve anasınıfına İngilizce kursu alma amacıyla giden 4-5 yaşları arası , 18'i kız ve 15'i erkek 33 çocuk seçilmiştir.İngilizce kursunun başında , çocukların sosyal ve duygusal becerilerini ölçen bir test uygulanmıştır.Sonuçlar başarı ile sosyal-duygusal beceriler arasındaki ilişkinin büyük ölçüde önemli olduğunu ortaya koymaktadır.Sosyal-duygusal becerileri yüksek seviyelerde olan öğrencilerin yabancı dil öğreniminde daha aktif oldukları ve İngilizce yeterlilik sınavında yüksek puan aldıkları görülmüştür.Diğer taraftan da sosyal-duygusal becerileri düşük olan öğrenciler İngilizce yeterlilik sınavını geçememiş veya düşük derecelerle geçmişlerdir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/9024
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10091080.pdf2.23 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.