Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/8950
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAÇIKKOL, Fehime-
dc.date.accessioned2021-06-11T08:58:23Z-
dc.date.available2021-06-11T08:58:23Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/8950-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Y Kuşağının iş hayatından ne beklediğini ve bu beklentilerinin karşılanmadığında örgütsel bağlılığını nasıl etkileyeceğinin incelenmesidir. Kurumlar için önümüzdeki yıllarda iş dünyasını domine edecek Y kuşağının beklentilerini karşılayabilmek için sistemlerini, organizasyonlarını hazırlamaları açısından bu çalışma önem taşımaktadır. Bu çalışmada bulgulara ulaşmak amacı ile anket çalışması kullanılmıştır. Çalışma perakende sektöründe faaliyet gösteren Y kuşağı çalışanlarına uygulanmıştır. Öncelikle katılımcıları 6 soruluk bir demografi anketi uygulanmıştır. Sonra sırası ile 5‟li likert ölçeğinden oluşan liderlik, iletişim, karar verme ve motivasyon ögelerini kapsayan 36 soruluk çalışanların mevcut durumunu ve beklentilerini ölçmeyi amaçlayan anket uygulanmıştır. Son bölümde ise yine 5‟li likert ölçeğinden oluşan ve örgütsel bağlılık ve iş tatmini ölçümüne ilişkin 12 soru bulunmaktadır. Anket perakende sektöründe bulunan çalışanlara dağıtılarak offline olarak gerçekleştirilmiştir. Anket sonuçları excele girilmiştir. Ankete perakende sektöründe çalışmakta olan 204 kişi katılmıştır.tr_TR
dc.subjectY Kuşağıtr_TR
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıktr_TR
dc.subjectPerakendetr_TR
dc.subject5’li Likert Ölçeğitr_TR
dc.titleORGANĠZASYONLARDA Y KUġAĞI’NIN DAVRANIġ, LĠDERLĠK VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK AÇISINDAN ĠNCELENMESĠ- PERAKENDE SEKTÖRÜNDE BĠR ARAġTIRMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10237255.pdf1.81 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.