Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8927
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorALTUNTAŞ, Yasin-
dc.date.accessioned2021-06-10T11:51:48Z-
dc.date.available2021-06-10T11:51:48Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/8927-
dc.description.abstractGünümüz rekabet ortamında işletmelerin rekabette öne geçmek ve önde kalmak için yetenekli çalışanlara sahip olmaları gerektiği yapılan araştırmalarla ortaya konmuştur. İşletmelerin yetenekleri çekmede ve elde tutmada en önemli kozu sayılabilecek işveren markasına ihtiyaçları artık görünür hale gelmiştir. Bu konuda son yıllarda araştırma ve anketlerin yapılması konunun güncelliğini korumasını sağlamaktadır. Bu çalışmada işveren markasının yetenekleri işletmede tutma gücüne odaklanarak işveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkilerini akademik olarak incelenmesi amaçlanmıştır. İşveren Markası ile örgütsel bağlılığın sağlanmasında ne ölçüde bir katkı sağlandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Böylelikle sınırlı kaynaklarla örgütsel bağlılığı sağlamaya çalışan işletmelere bu alanda yapılan yatırımın anlamlılığı ortaya konmaya çalışılmıştır. Çalışma 6 ana bölümden oluşmaktadır. İlk iki bölümde öncelikle konu ile ilgili olduğunu düşündüğümüz bazı kavramlardan ve yönetim sistemleri hakkında bilgi verilmiştir. Üçüncü bölümde işveren markası, bu konuda yararlanılan kuramlar, işveren markası yönetim modeli ve teknoloji ile ilişkisi hakkında literatür taraması ve yapılmış olan araştırmalar incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise örgütsel bağlılık, kuramsal boyutu, ilişkili kavramlar ve bağlılık çeşitleri incelenmiştir. Beşinci ve Altıncı Bölümlerde ise İşveren Markası ve Örgütsel Bağlılık arasındaki ilişkisi ve hangi boyutlarda etkilediğine yönelik yapılan anket çalışması ve sonuçları incelenmiştir. Anket çalışmasını emek gücünün yoğun şekilde kullanıldığı Turizm sektöründe faaliyet gösteren uluslararası bir işletmenin İstanbul ilinde yerleşik işyerlerinde görev yapan 129 kişi beyaz ve mavi yaka çalışanları üzerinde gerçekleştirilmiştir. Böylece işveren markasının emek yoğun çalışan sektörlerde faaliyet gösteren işletmelerde işveren markası ile örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi incelenmiştir. Anket 3 ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölümünde, anket katılımcılarının demografik özelliklerini belirmeye yönelik olarak; cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, çalışılan sektör pozisyon ve kıdem süreleri (çalışma hayatı, işletme ve pozisyon olarak ayrı ayrı) sorgulanmıştır. İkinci bölümde örgütsel bağlılığın unsurlarına yönelik 17 maddeden oluşan araştırmaya katılan deneklerin ilgili firmaya ilişkin örgütsel bağlılıklarını ölçmek maksadıyla Meyer ve Allen tarafından geliştirilen duygusal örgütsel bağlılık ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin orijinali 7’li likert tipi ölçek olmasına rağmen araştırmada, ölçekler arasındaki uyumun sağlanması ve diğer ölçeklerle korelasyon yapılabilmesi için, 5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Üçüncü bölümde işveren markasının unsurlarına yönelik olarak 37 maddeden oluşmaktadır. İşveren marka algısı ölçeğine ilişkin ifadeler ilgili literatür taranarak oluşturulmuştur. Ölçek maddeleri ile ilgili uzman görüşü alınarak kapsam xix geçerliliğine ilişkin görüş birliğine varılmıştır. Ölçek ile ilgili güvenirlik ve geçerlilik çalışması yapılmıştırtr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectYetenek Yönetimitr_TR
dc.subjectİşveren Markasıtr_TR
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıktr_TR
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.titleİŞVEREN MARKASI’NIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10238167.pdf2.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.