Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/8657
Title: SANAT EĞİTİMİNDE YENİLENME, DÖNÜŞÜMLER VE AKREDİTASYON
Authors: AÇIK, Kader
Keywords: Sanat-Tasarım Eğitimi
Yükseköğretim
Akreditasyon
Issue Date: 2020
Abstract: Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş sürecinde yaşanan teknolojik, bilimsel, toplumsal, ekonomik ve siyasal değişimler; toplumda düşünce ve yaşayış farklılıklarını doğurmuş, yaratıcılığa, hayal gücüne, yenilikçi bakış açısına olan ihtiyacı artırmıştır. Bu değişim sürecinde amaçlar her dönemin ihtiyacına göre biçimlenmiş; eğitim, sanayi, teknoloji, sanat, siyaset vb. yaşamın her alanında kullanılan yöntemler ve teknikler de değişmiştir. Bu değişimin izleri sanata, sanatçıya ve sanat yapıtına dair kalıpları ve yargıları da etkilemiştir. Sanat hiçbir zaman aynı kalmamış, birbirini takip eden hareketler, akımlar sonucunda dönemin kendi koşullarına göre şekillenmiştir. Sanatın değişimi sanat-tasarım eğitiminin de değişmesini ve gelişmesini gerekli kılmıştır. Sanat-tasarım eğitimi; müfredat, kurumsal alt yapı, donanım, öğretim elemanı, öğretim şekilleri, öğrenci niteliği, ölçme değerlendirme gibi nedenlerle pek çok sorunun yaşandığı bir alandır. Toplumsal değişime paralel olarak değişim gösteren sanat-tasarım eğitiminde akademik standartlar geliştirme, ortak program oluşturma ve yeniden yapılanma girişimi önemli bir ihtiyaçtır. Bu çalışma, sanat ve tasarım eğitiminin Türkiye’deki durumu ve sorunları üzerine bir değerlendirme niteliği taşımaktadır. Ayrıca bu çalışma ile “ölçülebilir ve somut” öğrenme çıktıları konusunda çözüm önerileri sunulması ve Türkiye’deki sanat eğitim sistemi için yeni bir kaynak oluşturması amaçlanmaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/8657
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10333526.pdf1.25 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.