Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7376
Title: PAZARLAMA VE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİNDE VERİ MADENCİLİĞİ UYGULAMALARI: PAZAR SEPET ANALİZİNDE APRİORİ ALGORİTMASININ UYGULANMASI
Authors: AKSOY, Anıl
Keywords: Veri Madenciliği
Müşteri İlişkileri Yönetimi
Müşteri İlişkileri
İletişim
Veritabanı
Apriori Algoritması
Birliktelik Kuralları
Issue Date: 2019
Abstract: Günümüzde sürekli gelişen teknoloji sayesinde veri madenciliği CRM ile pazarlama arasında stratejik bir iş bağı oluşmaktadır. Müşteri ilişkilerinde veri madenciliğinden faydalanmak için pazar sepet analizinden yararlanılabileceği düşünülmüştür. Yapılan çalışmanın da ana konusu bu analizden elde edilen sonuçlara göre müşteri gruplarına hitap etmektir. Bu tez çalışmasında müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri yaşam döngüsü veritabanlarında bilgi keşfi süreci, veri madenciliği ve veri madenciliğinde yer alan modeller açıklanmıştır. Tanımlayıcı veri madenciliği modellerinden biri olan Birliktelik Kuralları ve Apriori Algortiması ayrıntılı olarak incelenmiştir. Tezin uygulama bölümünde, Türkiye’de perakende sektöründe yer alan bir işletmenin havalimanı mağazasından iki aylık satış verileri kullanılmıştır. 1650 işlem sayısı içerisinden birden fazla ürün tercihi yapan 1550 müşteri hareketinin bulunduğu iki aylık veri kümesi üzerinden 42 ürün grubu incelenerek ürün gruplarının birliktelik analizi SPSS Modeler 15.0 programı yardımı ile gerçekleştirilmiştir. Böylece hangi ürünün beraber, hangi ürünün ayrı sergilenmesi gerektiği, hangi ürünün müşteri tarafından daha az tercih edildiği ortaya çıkarılmış. Müşteri istek ve ihtiyaçlarını bulabilmek için veri madenciliği uygulamalarından faydalanılabileceği gösterilmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7376
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10315106.pdf2.45 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.