Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/7171
Title: THE EFFECTS OF BILINGUALISM AND MULTILINGUALISM ON LEARNING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE
Authors: yıldız, metin
Issue Date: 2020
Abstract: Küreselleşmenin çıkışı ile gittikçe daha fazla çok kültürlü şehirlerin oluşması sonucunda iki veya çok dilliliği farklı ülkelerden insanların etkileşim ve işbirliğine gidebilmeleri için daha gerekli bir ihtiyaç haline getirdi. Bu, iki dilliliğin ve çok dilliliğin bilim adamlarının dikkatini çekerek, iki dilli ve çok dilli öğrenenlerin, tek dilli olanlardan daha kolay veya daha hızlı öğrenme gibi yeni bir dili öğrenmede herhangi bir avantaja sahip olup olmadığı ve eğer varsa nasıl olduğu gibi soruları yanıtlamaya yöneltti. Bu da beni iki dilli veya çok dilli olmanın yeni bir dil öğrenme sürecini nasıl kolaylaştırdığı konusunda bir çalışma yapmaya motive etti. Bu çalışmanın amacı, başka bir dil öğrenirken iki dilli veya çok dilli kişilerin herhangi bir avantajı olup olmadığını belirlemektir, yani tek dilli, iki dilli ve çok dilli katılımcıların Dil Edinme Anketi'ne verdikleri yanıtlara dayalı olarak iki dilli veya çok dilli olanların zaten bildiği dillerin yabancı bir dil öğrenmede olumlu bir etkisi olup olmadığını bulmaktır. Bu nedenle Cook’un, psikolojik, sosyal ve kişisel tek dillilik ve psikolojik, sosyal ve kişisel iki dillilik gibi alt kümelerden oluşan Dil Tutumu Anketi öğrencilere uygulanmıştır. Araştırmanın katılımcıları Mardin'in farklı liselerinin dil sınıflarında okuyan öğrencilerden seçildi. Yaşları 16-20 arasında yaklaşık iki yüz elli öğrenci katılımcı olarak dahil edildi. Katılımcıların yaklaşık iki yüz otuzu iki dilli veya çok dilli (Türkçe-Kürtçe, Türkçe-Arapça-, Türkçe-Kürtçe-Arapça-, TürkçeKürtçe-Arapça- İngilizce vb.) ve yaklaşık yirmi tanesi tek dilli idi.
URI: http://hdl.handle.net/11547/7171
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10361464.pdf1.29 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.