Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGündoğdu, Hidayet-
dc.date.accessioned2020-01-21T07:57:36Z-
dc.date.available2020-01-21T07:57:36Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5354-
dc.description.abstractAmbalaj, insanlık tarihi kadar eski olup, ilk dönemler de saklama kabı ve koruma mantığı ile kullanılsa da, bu algı ve işlev günümüzde, tanıtım, reklam, depolama ve en önemlisi koruduğu ürün hakkında bilgi verme görevini yüklenmiştir. Bu araştırma, ambalajın ortaya çıkışı ve tanımı ile başlayıp, yaşanan süreç içerisinde gerçekleşen etkiler, düşünceler, teknolojiler, ürünlerde gerçekleşen üretici tüketici çerçevesi ve yakın dönemden bu yana yaşanan gelişmeler detaylı olarak ele alınmaktadır. Tasarım ve teknik alanda yaşanan gelişmelerin ve süreçlerin ambalaj tasarımında yaratıcılığı ve algı sorunlarını yakın bir gözlem ile incelemiş ve süreçler açıklanmaya çalışılmıştır. Görsel iletişim şeklinde oluşturulmuş̧ mesajların işitsel iletişimden belirgin bir farkı kalıcılığıdır. Bu anlamda tasarımda görsel unsurlar bir bütünlüğe sahip olmalıdır. Yaratıcılık başta olmak üzere, tüm bunları yaparken, tasarlarken grafik tasarım ilke ve elemanları tasarımcıya yol gösterirler. Birinci bölümde, Ambalaj günümüzde tüketiciye ürününün sağlıklı bir şekilde ulaşmasını sağlayan en önemli araçtır. Ambalajın amacı temelde, ürünün temiz ve sağlam kalmasını sağlayan, alıcısına ulaştıran, belli koşullarda ürünü muhafaza ederek uzun ömürlülük sunan, ürünün albenisini arttırarak hakkında bilgi veren ve kullanımını kolaylaştıran en önemli unsur olduğu açıklanmıştır. Ambalajın ortaya çıkışı, tasarımı ve grafik alanında yaşanan uygulama detayları ile ele alınmış; İkinci bölümde ise, daha çok yaratıcılık ve algı unsuru üzerinde durulmuştur. Son bölümde ise tezin içerisinde yer verilen bilgi ve öneriler doğrultusunda görsel analiz ve öneriler ile sonuca ulaşılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectAmbalaj tasarımıtr_TR
dc.subjectGrafik tasarımtr_TR
dc.subjectYaratıcılıktr_TR
dc.subjectAlgı sorunlarıtr_TR
dc.subjectPackaging designtr_TR
dc.subjectGraphic designtr_TR
dc.subjectCreativitytr_TR
dc.subjectPerception problemstr_TR
dc.titleAMBALAJ TASARIMLARINDA YARATICILIĞIN ÖNEMİ ve ALGI SORUNLARItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolAlthough the packaging is as old as the history of the mankind, and it was used as storing or preserving, this perception and the functionality has changed today. As of 2019 packagings biggest tasks are promoting, advertising, storing, and most importantly, providing information about the product that is in the packaging. In this research, starting with the origin and definition of packaging, it examines the effects, thoughts, technologies, and the producer-consumer framework and recent developments in packaging are discussed in detail. Because of the developments and processes in the field of design and techniques, problems of creativity and perception in packaging designs were closely observed and examined. In the first part of this study, the emergence of packaging, its design, and application in the field of graphics are particularly discussed. In the second part, creativity and perception of packaging were emphasized.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber101tr_TR
dc.identifier.bibliographictagGündoğdu, Hidayet, AMBALAJ TASARIMLARINDA YARATICILIĞIN ÖNEMİ ve ALGI SORUNLARI(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10281716.pdf6.08 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.