Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5342
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAfacan, Onur-
dc.date.accessioned2020-01-18T10:20:47Z-
dc.date.available2020-01-18T10:20:47Z-
dc.date.issued2017-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5342-
dc.description.abstractIn this thesis study; primary aim is to define Pricing. After an overview of retail, retailing and retailer terms; retailing store concept, functions, types of the sector and classification are stated. Financial management of the stores and bigger organizations are expressed. Besides, it is mentioned about the situation in Turkey and the world. After this necessary information, ‘pricing' is being defined and analyzed. Obviously pricing topic is the core of the retail industry, also this study. Its methods are defined in detail to understand the retail sector's messy and complicated structure. In order to support the literature review, semi conducted in-depth interviews with the managers about the pricing strategies of the company is implemented. All the elements of the sector have direct relations with prices, and it is affecting both producers, retailers, consumers and the market. Findings are compared with textile retail sector's general results. According to the data, strategies and policies of textile retail sector firms on pricing are analyzed, and solutions about problem areas are described. Following the interviews and findings, it is seen that pricing is determined by many factors. But the study shows that Beymen’s pricing strategy concentrates on Brand Value.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectTextiletr_TR
dc.subjectPricingtr_TR
dc.subjectRetail sectortr_TR
dc.subjectTekstiltr_TR
dc.subjectFiyatlandırmatr_TR
dc.subjectPerakende sektörütr_TR
dc.titlePRICING IN RETAIL INDUSTRY AND CASE STUDY ON PRICINGtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolBu tez çalışmasında perakende sektöründe fiyatlandırma ve fiyatlandırma stratejilerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu sebeple öncelikli olarak perakendecilik sektörü, perakendeci terimleri, perakende mağaza tipleri sektör bazlı olarak sınıflandırılarak literatür taraması yapılmıştır. Fiyatlandırma kavramının incelenmesinin ardından büyük perakende mağazaların finansal durumları ve özellikleri genel olarak incelenmiştir. Literatür taramasının desteklenmesi amacıyla perakende sektöründe fiyatlandırma stratejilerini örneklendirmek için Beymen şirketi yöneticileri ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen bulgular perakende tekstil sektörü genel verileriyle kıyaslanmıştır. Veriler doğrultusunda tekstil perakende sektöründe şirketlerin fiyatlandırma konusunda izlemeleri gereken politika ve stratejiler incelenmiş, bu konuyla ilgili problem alanlarına yönelik çözümler belirtilmiştir. Görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular perakende sektöründe fiyatlandırma konusunda birçok faktörün belirleyici olduğunu göstermiştir. Ancak Beymen şirketi özelinde yürütülen çalışmada Beymen şirketinin fiyatlandırma stratejisinin marka değeri üzerine oluştuğu saptanmıştır.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber157tr_TR
dc.identifier.bibliographictagAfacan, Onur, PRICING IN RETAIL INDUSTRY AND CASE STUDY ON PRICING(2017), ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10261275.pdf2.63 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.