Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/5330
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorZağlı, Kübra-
dc.date.accessioned2020-01-17T06:47:37Z-
dc.date.available2020-01-17T06:47:37Z-
dc.date.issued2019-06-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5330-
dc.description.abstractSağlık ve sağlık hizmeti sunumu, insan yaĢamının sürdürülmesinde, belirli bir yaĢam kalitesinin oluĢturulmasında ve korunmasında özel bir öneme sahiptir. Sağlık personelinin hasta ve yakınları ile olan iletiĢimleri, hasta ve yakınlarının aldıkları sağlık hizmetinin kalitesi, yeterliliği ve memnuniyet düzeyinin bir hastanenin kurumsal kimliğine etkisi tartıĢılmaz bir gerçektir. Bu bakımdan, sağlık kurumlarının hizmetlerinin kalitesinin ölçülebilmesi; elde edilen veriler doğrultusunda hizmet kalitesini artırarak sağlık kurumlarının geleceğe dönük politika ve stratejilerini belirlemesine önemli katkısı olacaktır. ÇalıĢma kapsamında, özel ve kamu hastanesi ayrımında sağlık iletiĢiminin hastane kurum imajına ve kurumsal kimliğine etkisi ortaya konulmaya çalıĢılmıĢtır. Bu amaçla Ġstanbul içi ve çevre illerden gelerek Ġstanbul‟daki hastanelerde tedavi gören hasta yakınlarıyla, bazı hastalardan oluĢan 400 kiĢilik örneklem grubuna anket uygulanmıĢtır. Anket verileri SPSS‟e girilerek istatistiksel tablolar elde edilmiĢtir. Yapılan anket çalıĢmasında sağlık çalıĢanlarının davranıĢ ve tutumlarına, hasta ve hasta yakınlarının hastanede yaĢadıkları problemlerin, hastanenin fiziksel koĢullarının ve imkanlarının hasta ve hasta yakınlarının özel veya kamu hastane tercihini nasıl etkilediği ortaya konulmaya çalıĢılmıĢtır. Ayrıca bu çalıĢma, özel veya kamu hastanesinde sağlık hizmeti alan hasta ve yakınlarının bilgi alınan iletiĢim kanalları ve yaĢadıkları problemlerin saptanması açısından önem arz etmektedir. AraĢtırmanın sonucuna göre hasta ve yakınlarıyla gerçekleĢtirilen iletiĢim kalitesiyle hasta ve yakınlarının memnuniyeti arasında pozitif (olumlu) bir korelasyon söz konusudur. Bir baĢka ifadeyle hasta ve yakınlarıyla etkin iletiĢim gerçekleĢtirildiğinde hasta ve yakınlarının memnuniyeti de artmaktadır. Ayrıca sağlık kurumunda yapılan alt yapısal iyileĢmelerin kalite algısını da artırdığı söylenebilir. Bunun yanı sıra özel ve kamu hastanelerinin baĢarı düzeyi açısından hastaneler arasında anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiĢtir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectSağlık iletişimitr_TR
dc.subjectKurum imajıtr_TR
dc.subjectKurum kimliğitr_TR
dc.subjectSağlık hizmetleritr_TR
dc.subjectHealth communicationtr_TR
dc.subjectCorporate imagetr_TR
dc.subjectCorporate identitytr_TR
dc.subjectMedical servicestr_TR
dc.titleÖZEL VE KAMU HASTANELERİNDE SAĞLIK İLETİŞİMİNİN HASTANE KURUM İMAJINA VE KURUMSAL KİMLİĞİNE ETKİSİ : ÖZEL VE KAMU HASTANESİ AYRIMINDA İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe serving of Health and medical service presentation have a specific importance on maintaining and preserving a certain life quality and substaining human life. It is an indisputable reality that the qualityi sufficiency and pleasure level of medical service received by and communication of medical staff with patients and their relatives, affect the corporate identity of an hospital. Therefore, the evolution of the quality of medical institutions‟ services can significiantly contribute to the improvement of service quality and future policies and strategies of medical institutions. In this research, it is tried to be revealed the effect of healthcare communication to the corporate image and corporate identity of on private and public hospitals. For this purpose, a survey study has been made on 400 participants(patients and their relatives)who came from Ġstanbul or nearby cities and are treated in hospitals of Ġstanbul. The Obtained data are analyzed by SPSS and constituted schemas are interpreted. It‟s tried to be analyze how hospitals oppotunities and facilities, the problems that patients and their relatives have faced and the medical staff‟s attitudes and behaviours affect the prefer of private or public hospital. Additionally, the conducteal research has importance to determine the communication channels between hospital and patients and their communication who get medical service in private or public hospitals. According to findings of the research, there‟s a positive corelation between the quality of communication with patients and their relatives and pleasure of patients and their relatives. In other words, when medical stafss actively communicate with patients and their relatives, the pleasure of patients and their relatives increases. Also, it can be said that the facility and opprtunity improvements in medical institutions increase quality perception. Besides, it is determined that private and public hospitals have no any singificant difference in level of achievement.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber93tr_TR
dc.identifier.bibliographictagZağlı, Kübra, ÖZEL VE KAMU HASTANELERİNDE SAĞLIK İLETİŞİMİNİN HASTANE KURUM İMAJINA VE KURUMSAL KİMLİĞİNE ETKİSİ : ÖZEL VE KAMU HASTANESİ AYRIMINDA İNCELENMESİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
10266147.pdf1.66 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.