Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5306
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFırat, Murat-
dc.date.accessioned2020-01-16T07:19:25Z-
dc.date.available2020-01-16T07:19:25Z-
dc.date.issued2019-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5306-
dc.description.abstractİlk bilgisayarın üretilmesi ile başlayan dijital teknolojinin tarihsel gelişim sürecine bakıldığında, bilgisayarların hayatın her alanına yayılması ivme kazanmıştır. Birçok alanda olduğu gibi sanatı da etkisi altına almıştır. Bilgisayar teknolojileri ile harmanlanarak ortaya çıkan dijital sanatlar, yazılım teknolojilerinin gelişmesi ile üretim, internet ve sosyal medyanın ortaya çıkması ile de sanatseverlere sunulma açısından değişim geçirmiştir. Günümüzde geleneksel yöntemlerle eser üreten sanatçılar da artık üretim aşamasındayken ya da eseri sanatseverlere sunarken teknolojiyi kullanmaya ihtiyaç duymaktadır. Bu noktadan hareketle bu araştırmada, sosyal medyanın yeni nesil sanatçılara etkisi kapsamında, dijital sanatçıların sosyal medya kullanımları ile sosyal medya platformlarından ne şekilde verim alabileceğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada veriler sosyal medya platformlarından kullanıcı datalarını alabilen ve analiz edebilen Ritetag yazılımı ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulardan bazıları şu şekildedir: (a) Sanatçı, sosyal medya platformlarının yoğun kullanıldığı zaman dilimlerinde paylaşım yaparsa yüksek etkileşim almaktadır, (b) Sanatçı, popüler olan paylaşım etiketlerini kullanırsa yüksek etkileşim almaktadır, (c) Sanatçı, sanat galerilerinin sosyal medya platformlarını yoğun kullandığı zaman dilimlerinde paylaşım yaparsa, sanat galerileri ile daha fazla etkileşime girmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectSanattr_TR
dc.subjectSanatçıtr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectYeni Nesiltr_TR
dc.subjectDijital Sanattr_TR
dc.subjectArttr_TR
dc.subjectArtisttr_TR
dc.subjectSocial Mediatr_TR
dc.subjectInternettr_TR
dc.subjectTechnologytr_TR
dc.subjectDigital Artstr_TR
dc.titleSOSYAL MEDYANIN YENİ NESİL SANATÇILARA ETKİLERİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolAccording to the historical development of digital technology, which started with the production of the first computer, the spread of computers to every area of life has gained momentum. Digital arts, blended with computer technologies, have changed in terms of the presentation to art-lovers with the help of development of software technologies, production, internet and social media. Nowadays, artists who produce creations with traditional methods also need to use technology while they are in production or presenting the work to art lovers. From this point of view, the aim of this study is to examine how digital media artists use social media and how artists get efficiency on social media platforms in terms of the effect of social media on new generation artists. The data were collected by Ritetag software which can retrieve and analyze user data from social media platforms. Some of the findings obtained from the research are as follows: a) If the artists share the time periods in which social media platforms are heavily used, they get high interaction, b) If the artists use popular hashtags, they get high interaction, c) If the artists share posts at the time periods in which art galleries uses social media platforms intensively, the artists interact more with art galleries.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber75tr_TR
dc.identifier.bibliographictagFırat, Murat, SOSYAL MEDYANIN YENİ NESİL SANATÇILARA ETKİLERİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10254713.pdf4.75 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.