Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/5266
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİkikat, Uğur-
dc.date.accessioned2020-01-08T06:40:51Z-
dc.date.available2020-01-08T06:40:51Z-
dc.date.issued2019-01-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/5266-
dc.description.abstractBu araştırma zenginleştirilmiş Fen Bilimleri dersinin ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşüncelerine etkisinin var olup olmadığını, var ise yaratıcı düşünme becerileri basamakları olan akıcılık, esneklik, orijinallik ve zenginleştirme olgularının gelişiminde ne derecede etkisi olduğunu inceleme amacıyla yapılmıştır. Araştırma İstanbul ili Sultangazi ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Özel Medeniyet İlkokulu 4.Sınıf A şubesinde öğrenimine devam eden 27 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin yaratıcılıklarını ölçme adına Torrance Yaratıcılık testi Şekil A Test ve Sözel A Test ve Torrance Yaratıcılık testi Şekil B Test ve Sözel B Test tatbik edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin demografik bilgilerini içeren kişisel bilgi formu tatbik edilmiştir. Araştırmada yeterli sayıda uzman görüşü alınan bir zenginleştirilmiş Fen Bilimleri programı kullanılmıştır. Programın uygulanmasından önce öğrencilerin yaratıcılıklarını ölçmek için ön test olarak Torrance Yaratıcılık testi Şekil A Test ve Sözel A Test uygulanmıştır. İlk uygulamanın ardından 12 hafta süresince söz konusu olan öğretim programı uygulanmıştır. Programın uygulanmasının ardından öğrencilere son test olarak, Torrance Yaratıcılık testi Şekil B Test ve Sözel B Test tatbik edilmiştir. Son testin tatbiki üzerinden 3 hafta geçtikten sonra, öğrencilere Torrance Yaratıcılık testi Şekil B Test ve Sözel B Test tekrar tatbik edilmiştir. Deney grubunun ön test - son test, son test-kalıcılık testi ve ön test-kalıcılık testi arasındaki ilişkisinin anlamlılık düzeyini belirlemek için Wilcoxon Test analiz yöntemi kullanılmıştır. Ayrıca demografik değişkenlerle ilgili verilerin çözümlenmesinde Wilcoxon Testi, Mann-Whitney U Testi ve Kruskal Wallis-H Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre ilkokul öğrencilerine yönelik hazırlanan Zenginleştirilmiş Fen Bilimleri dersi programının, ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünce becerilerini anlamlı düzeyde arttırmıştır. Elde edilen bulgulara dayanarak öneriler getirilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectYaratıcılıktr_TR
dc.subjectYaratıcı Bireytr_TR
dc.subjectYaratıcı Düşüncetr_TR
dc.subjectFen Bilimleritr_TR
dc.subjectCreativitytr_TR
dc.subjectCreative persontr_TR
dc.subjectCreative thinkingtr_TR
dc.subjectSciencetr_TR
dc.titleZENGİNLEŞTİRİLMİŞ FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI DÜŞÜNCELERİNE ETKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe purpose of this research is to determine the effect of enriched Science course on the creative thoughts of primary school students, and to what extent the effects of creative thinking skills on the development of fluency, flexibility, originality and enrichment phenomena. The study was carried out on 27 students attending the 4th Grade A Special Civilization Primary School in the Sultangazi district of Istanbul. In order to measure the creativity of students, Torrance Creativity Test Figure A Test and Verbal A Test and Torrance Creativity Test Figure B Test and Verbal B Test were applied. In addition, a personal information form containing the demographic information of the students was applied. An enriched Science program with sufficient number of experts was used in the study. Prior to the implementation of the program, Torrance Creativity Test Figure A Test and Verbal A Test were applied as a pre-test to measure students' creativity. After the first application, the curriculum was applied for 12 weeks. Following the implementation of the program, Torrance Creativity test was applied to Figure B Test and Verbal B Test as a final test. After 3 weeks through the application of the last test, Torrance Creativity test Figure B Test and Verbal B Test were applied again. In order to define the significance level of exprimental group's relation between the pre-test -the final test, the final test retention test and the pre-test - retention test, Wilcoxon test analsis method was employed. Besides, Wilcoxon test, Mann-Whitney U test and Kruskal Walis-H test were used in analysis of statistics related to demographic varieties. According to the findings which were obtained at the end of the resaerch, the enriched science curriculum which was prepared for primary school students enhanced the creative thinking skills of them at a significant rate. Suggestions were submitted based on the findings obtained.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber61tr_TR
dc.identifier.bibliographictagİkikat, Uğur, ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ FEN BİLİMLERİ DERSİNİN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI DÜŞÜNCELERİNE ETKİSİ(2019), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10236298.pdf888.43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.