Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/5261
Başlık: Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Erkek Kimliğinin Televizyon Reklamlarına Yansıması (Televizyon Kozmetik Reklamlarında Göstergebilimsel Çözümleme)
Yazarlar: Derince
Anahtar kelimeler: Toplumsal Cinsiyet
Televizyon Kozmetik Reklamları
Algirdas Julien Greimas
Göstergebilimsel Çözümleme
Social Gender
Cosmetic Television Ads
Algirdas Julien Greimas
Semiotic Analysis
Yayın Tarihi: Nis-2016
Yayıncı: İstanbul Aydın Üniversitesi İletişim Çalışmaları Dergisi
Özet: Toplumsal cinsiyet kavramı, kadın ve erkek arasındaki toplumsal rol farklılıklarını ortaya koymaktadır. Toplumsal cinsiyet kültürden kültüre farklılık göstermektedir. Bu farklılık gözle görülür bir kitle iletişim aracı olan televizyonda daha net görülmektedir. Televizyon reklamları toplumsal cinsiyetin yeniden üretilmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada kozmetik reklamlarda oluşturulan bütünce kapsamında kadın ve erkek toplumsal cinsiyet temsilleri gösterge bilimsel yöntem ile çözümlenecektir. Paris Göstergebilim Okulu ve Greimas’ın göstergebilimsel çözümlemesine göre “Yeni Dove Men” ve “Axe Dark Temptation” kozmetik reklam filmleri çözümlenmiştir.
URI: http://hdl.handle.net/11547/5261
Koleksiyonlarda Görünür:İletişim Çalışmaları Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
İletişim Çalışmaları Dergisi Sayı 2_p072-102.pdf1.58 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.