Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/2533
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Büyükuygur, Metin | - |
dc.date.accessioned | 2019-07-06T06:15:26Z | - |
dc.date.available | 2019-07-06T06:15:26Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/2533 | - |
dc.description.abstract | İlk öğretim süreci, eğitim hayatındaki en önemli süreçlerden biridir. Çünkü bireylerin eğitimindeki temel altyapı sağlam olmalıdır ve bu temel ilköğretim ile başlamaktadır. Ancak bu sürecin amaçlarının gerçekleştirilebilmesi için iyi planlanmış eğitim programlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Her yıl eğitim teknolojilerindeki değişimlerden dolayı bu alanda da farklılıklar görülmektedir. Her geçen gün gelişen teknoloji ile birlikte eğitimde bilgisayar desteğinin kullanılması kaçınılmaz hale gelmiştir. Özellikle teknolojide yaşanan değişim ve gelişmeler eğitim, buna bağlı olarak da toplumu etkilemektedir. Gelişen teknoloji ile beraber bilgisayarlar de çeşitlilik göstermiştir. Günümüzde bilgisayarlar, akıllı telefonlar ve tabletlerin gibi mobil teknolojilerin üretilmesine öncülük etmiştir. Böylece teknolojiye her yerde ulaşabilmek kolay ve hızlı hale gelmiştir. Bilgisayarlarda ve mobil cihazlarda kullanılan çeşitli uygulamalardan biride artırılmış gerçeklik teknolojisidir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi günümüzde, reklamcılık, medikal sektör, mühendislik ve eğitim alanı gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Bu tezin amacı, artırılmış gerçeklik teknolojisi kullanılarak oluşturulmuş olan İngilizce eğitim uygulamaları ile ilkokul düzeyindeki çocuklar için ingilizce eğitimini daha etkili ve zevkli hale getirmektir. Uygulamanın içeriğinde İngilizce kelime dağarcığının artırılması ve gramer bilgililerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Bu AG uygulaması, Unity 3D programı ve C# yazılım dili ile geliştirilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | tr_TR |
dc.subject | Artırılmış Gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Sanal Gerçeklik | tr_TR |
dc.subject | Mobil Uygulama | tr_TR |
dc.subject | Eğitim | tr_TR |
dc.subject | Augmented Reality | tr_TR |
dc.subject | Virtual Reality | tr_TR |
dc.subject | Mobile Application | tr_TR |
dc.subject | Education | tr_TR |
dc.title | ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİNİN YABANCI DİL EĞİTİMİNDE KULLANIMI: İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN BİR EĞİTSEL OYUN UYGULAMASI | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
dc.description.abstractol | Elementary education takes one of the most important part in child‟s life. Because the main infrastructure under the education of the individual has to be strong and it starts with elementary school. In order to achieve this goal, well planned education programs are required. The technologies in the education are constantly changing and these changes led to many differences in this area. It has become inevitable that the technologies are used in education. The improvements in the technology also affects the society as well as it affects the education. At the present, the computers also vary with the improvents in the technology. As a result, mobile devices such as smartphones, and tablets have been produced. Therefore, reachability to technology became easier and faster. One of the technologies which have been used in the computers and these mobile devices is Augmented Reality (AR). Augmented Reality is being used in many areas such as, medical, engineering and education. In this thesis, AR and AR‟s effect on the education will be explained. Also, educational mobile AR application has been created for making children learn English in more effective and fun way. The AR application is focusing on improving the grammer and vocabulary skills of the children in the elementary school. The AR application has been created by Unity 3D software and C# software language has been used. | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 1 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 96 | tr_TR |
dc.identifier.bibliographictag | Büyükuygur Metin, ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK TEKNOLOJİSİNİN YABANCI DİL EĞİTİMİNDE KULLANIMI: İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İÇİN BİR EĞİTSEL OYUN UYGULAMASI(2018), İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | tr_TR |
Appears in Collections: | Tezler -Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10229746.pdf | 4.15 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.