Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2409
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShark, Pasand-
dc.date.accessioned2019-06-01T11:28:03Z-
dc.date.available2019-06-01T11:28:03Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2409-
dc.description.abstractİletişimsel yeterliliğin önemli unsurlarından biri pragmatiktir ve verimli bir iletişim için etkili yollardan biri de edimbilimsel yetkinliği canlı tutmaktır. Yabancı dil öğreniminde pragmatiklerin dikkat çekmesine rağmen, yabancı dil sınıfında büyük ölçüde ihmal edilmiştir. Bu çalışmada, açık ve kapalı talimatların, ileri düzeydeki EFL öğrenicilerinin pragmatik bilgilerinin özür dileme açısından geliştirilmesine olan etkilerini araştırmıştır. Bu çalışmaya, anadili Ingilizce olan toplam 10 konuşmacı ve Ingilizcesi ileri seviyede olan toplam 40 Iraklı kürt öğrenci katılmıştır. Kürt EFL öğrencileri, Erbil / Irak'taki British International School'da 12. sınıftan seçildiler ve seviyeleri Oxford Quick Placement Test (OQPT) adlı bir yeterlilik sınavı ile belirlendi. Bu 40 katılımcı rastgele ayrıldı; Her dersin başlangıcında ısınma aktiviteleri, egzersizler, kısa videolar ve filmler, resimler, şarkılar ve doğrudan geribildirimler yoluyla özür dileme stratejileri öğretilen açık grup (AG), kapalı grup (KG) katılımcılarıda aynı materyallar aracılığıyla özür dileme stratejileri öğretildi ama kapalı öğretimin farklı tekniğinden dolaylı yoldan geri bildirim alarak ve ısınma faliyetleri almadan öğretildi. Katılımcılara, 10 farklı özür durumundan oluşan ve katılımcıların gerçek yaşam durumlarına dayanan Çoktan Seçmeli Söylem Tamamlama Testi (ÇSSTT) adı verilen bir ön test verildi, her durum 3 seçenek içeriyordu ve en iyi olduğuna inandıkları tek bir cevap seçilebiliyordu. Amaç EG ve IG arasında anlamlı fark olup olmadığını göstermekti. İngilizce ana dili konuşanlara aynı (MDCT) verildi ve en uygun cevapları seçmeleri istendi. İşlemden sonra (EG) ve (IG), bir son test olarak aynı MDCT'yi sağladı. Bulgular, EG ve IG sonuçlarının anlamlı olduğunu ve işlemden sonra iyileşmeler gösterdiğini ve EG'nin daha iyi ilerlemeyle IG'yi geride bıraktığını ortaya koymuştur. Son testten iki hafta sonra, her iki grup EG ve IG, gecikmeli bir test olarak aynı MDCT'yi verdi. Bulgular, her iki grubun sonuçlarının anlamlı olduğunu, ancak EG'nin aynı seviyede kaldığını ve IG'yi geride bıraktığını ve bu arada IG'nin ilerlemelesini azaldığını gösterdi.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectPragmatik Bilgitr_TR
dc.subjectKonuşma Eylemleritr_TR
dc.subjectÖzür Konuşma Yasasıtr_TR
dc.subjectPragmatik Bilginin Açık / Kapalı Öğretimitr_TR
dc.subjectPragmatic Knowledgetr_TR
dc.subjectSpeech Actstr_TR
dc.subjectApology Speech Acttr_TR
dc.subjectExplicit/Implicit Teaching of Pragmatic Knowledgetr_TR
dc.titleTHE EFFECTS OF EXPLICIT/ IMPLICIT INSTRUCTIONS ON THE DEVELOPMENT OF ADVANCED EFL LEARNERS’ PRAGMATIC KNOWLEDGE OF ENGLISH: APOLOGY SPEECH ACTtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolOne of the important elements of communicative competence is pragmatics and one of the effective ways for an efficient communication is by keeping pragmatic competence vital. Despite the fact that pragmatics has drawn attention in foreign language learning, it has been largely neglected in foreign language classrooms. The current study explored the effects of explicit and implicit instructions on the development of advanced EFL learners‘ pragmatic knowledge in terms of apology speech act. A total of 10 English native speakers and 40 advanced EFL students participated in this study. The Iraqi Kurdish EFL learners were selected from grade 12 in British International School in Erbil/ Iraq and their level was determined by a proficiency test called the Oxford Quick Placement Test (OQPT). These 40 participants were divided randomly into two; explicit group (EG) who was taught various ways to apologize explicitly through warm-up activities at the beginning of each lesson, exercises, short videos and movies, pictures, songs and direct feedback, whereas the participants of the implicit group (IG) were taught apology strategies through the same materials but with a different technique of implicit teaching, receiving indirect feedback and without receiving warming-up activities. They were provided a pre-test called Multiple-choice Discourse Completion Test (MDCT) which consisted of 10 different situations of apology and were based on the participants‘ real-life situation, each situation included 3 options and only one answer could be selected which they believed is the best. The aim was to show if there were any significant differences between EG and IG. The English native speakers were given the same (MDCT) and were asked to choose the most appropriate answers. After the treatment, (EG) and (IG) were provided the same MDCT as a post-test. The findings revealed that the results of EG and IG were significant and they showed improvements after the treatment, and the EG outperformed the IG. In post-test both groups of EG and IG received the same MDCT as a delayed-test. The findings showed that, the results of both groups were significant but EG stayed at the same level and outperformed the IG meanwhile IG showed reduction of their progress.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber113tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
517808.pdf4.97 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.