Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2393
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAl-Zangana, Akram Faraj Ali-
dc.date.accessioned2019-06-01T10:23:26Z-
dc.date.available2019-06-01T10:23:26Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2393-
dc.description.abstractBu çalışmanın hedefi, eğitsel oyun tekniğinin beş yaş, okul öncesi öğrencilerinin İngilizce kelime öğrenimi üzerindeki tesirini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemi ise, 16 erkek ve 16 kız olmak üzere beş yaşında olan toplam 32 özel anaokulu öğrencisinden oluşmaktadır. İki farklı gruba ayrıldılar. Her grup için 16 öğrenci vardı (8 erkek ve 8 kadın). Veri toplama aracı, hazırlanan 36 maddelik Yabancı Dil Olarak İngilizce Kelime Performans Kontrol Listesi’den ibarettir. Altı haftalık bir süre içinde iki gruba Tümüyle Fiziksel Tepki metodu ile resimli kartlarla 36 kelime öğretilmiştir. Deneysel grupta eğitsel oyunları kullanılırmıştır ve kontrol grubunda ise eğitsel oyunları kullanılmamıştır. Deneyim nihayetinde t-test incelemesi yapılmış ve eğitsel oyunları aracıyla öğrenen deneyde konu olan grubun lehine olarak iki grup arasında İngilizce kelime başarısı açısından tesir büyüklüğü aşırı derecede açık bir ihtilaf bulunmuştur. Ayrıca, yabancı dil olarak İngilizce kelime öğrenimine bahsedilen deneysel grupta eğitsel oyunlarıyla ve kontrol grubunda eğitsel oyunları olmaksızın, cinsiyetin tesiri olup olmadığı konusuda da t-testler aracıyla incelenmiştir. Son olarak, bu iki grup için İngilizce kelime öğreniminde anlamsız bir cinsiyet tesiri bulunmuştur.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectYabancı dil olarak İngilizcetr_TR
dc.subjectKelime öğretimitr_TR
dc.subjectEğitsel oyunlartr_TR
dc.subjectÇok küçük öğrencilertr_TR
dc.subjectErken çocukluk eğitimitr_TR
dc.subjectEnglish as a foreign languagetr_TR
dc.subjectVocabulary teachingtr_TR
dc.subjectEducational gamestr_TR
dc.subjectVery young learnerstr_TR
dc.subjectEarly childhood educationtr_TR
dc.subjectTotal Physical responsetr_TR
dc.subjectFive-yearoldchildrentr_TR
dc.titleTHE IMPACT OF EDUCATIONAL GAMES AND GENDER ON FIVEYEAR-OLD IRAQI EFL LEARNERStr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe present study aimed to investigate the impact of educational games as a significant learning technique in teaching English Vocabulary among five-year old Iraqi EFL learners. The participants of the study were 32 preschool children at Wano private kindergarten. They were divided into two different groups; the experimental group which was taught by educational games and the control group which was exposed to the traditional methods of teaching English vocabulary, there were 16 students for each group (8 male and 8 female). A Checklist was used as Data collection instrument which consist of 36 EFL vocabulary items. At the beginning of the study, they were given a pretest to measure their vocabulary performance. Then, after six weeks of treatment, they were given posttest. The outcomes showed a significance difference between the experimental group and the control group in terms of posttest achievement in English vocabulary scores. Therefore, the educational games proved to be useful in teaching English vocabulary. Furthermore, the influence of gender on five-years-old Iraqi preschool kids in learning new English vocabulary with educational games in the experimental group and without educational games in the control group was conducted by means of independent sample t-tests. The analyzed data showed non-significant gender effect for both groups in learning new English vocabulary.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber72tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
515651.pdf1.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.