Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2389
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErbaş, Engin Deniz-
dc.date.accessioned2019-05-30T11:40:45Z-
dc.date.available2019-05-30T11:40:45Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2389-
dc.description.abstractSinema ve dijital oyun benzer sanatsal üretim yöntemlerini kullanan disiplinler arası kültür ürünleridir. Her iki mecra arasındaki paylaşımlar endüstriyel, sanatsal yönden incelemeye değer geniş bir çalışma alanı sunmakta ve akademik alanda da sosyolojiden pedagojiye, iletişimden psikolojiye kadar birçok farklı disiplin tarafından incelenmektedir. Sinema ve dijital oyunların tarihsel, endüstriyel ilişkileri sırasıyla incelenerek, eğlence kültür endüstrisinin bu iki mecrası ortak ve farklı yönleriyle ortaya konulmuştur. Sinemada tür kuramları ve kara türü belirleyen türsel sözleşmeler belirlenerek, dijital oyunlarda ve Max Payne yapımında bu sözleşmeler, sinemada türü belirleyen tanımlara dayanarak sinematografik bir bakış açısı ile tartışılmıştır. Kara filmin türsel özellikleri, bir kara oyun örneği olarak Max Payne yapımında bu türsel sözleşmeler ve dijital oyunların kendi belirleyenleri de gözetilerek soruşturulmuştur. Max Payne yapımlarının dijital oyun ve kara türe kendine özgü katkıları olduğu düşüncesiyle önemsenerek incelenmiştir. Konuyla ilgi araştırmada elde edilen veriler tez dahilinde değerlendirilmiştir. Max Payne’nin Düşüşü yapımının, dil, anlatım, görsel betimleme, kültürel dışavurum gibi film türü kuramlarının, tanım yöntemleri belirlenerek bu yöntemler üzerinden dijital oyunlarda sinematografik tür incelemesi gerçekleştirilmiştir. Dijital oyunlarda tür kavramının belirleyenleri tanımı tartışılarak, elde edilen veriler ve yapılan kaynak taraması sonucunda, dijital oyunlarda tür tartışmasının çözümlemesi yapılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectSinematr_TR
dc.subjectDijital Oyuntr_TR
dc.subjectTürtr_TR
dc.subjectKara Filmtr_TR
dc.subjectKara Oyuntr_TR
dc.subjectCinematr_TR
dc.subjectComputer Gametr_TR
dc.subjectGenretr_TR
dc.subjectFilm Noirtr_TR
dc.subjectGame Noirtr_TR
dc.titleKARA FİLM TÜRÜNÜN DİJİTAL OYUNA ETKİSİ BAĞLAMINDA “MAX PAYNE” İNCELEMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolCinema and computer game are interdisciplinary cultural products that uses same art crafting methods. Interactions with these two subject provides wide range of study in other words; it is studied by many different disciplines such as sociology, pedagogy, psychology and communication. In this thesis, studied similarities and differences based on historical and industrial relation of cinema and computer game which are division of entertainment and culture business. Theory of genre in movies behalf of definition and circums of noir is stated. By using this defination Max Payne discussed with a cinematographic perspective. The rules of film noir and Max Payne which is a sample reflection of computer game are reviewed. Max Payne studied academically with the idea of it is contributors of own genre. The data obtained in this research were evaluated within the thesis. A cinematographic study on The Fall of Max Payne is the main objective of this thesis by using, theorem and definition of expression, verbalism, visual description and cultural expression. The discussion of the genre in computer games is studied by using research based on field definition of genre in computer games.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber149tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
515494.pdf12.85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.