Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2382
Title: SOSYAL PAZARLAMA KAMPANYALARINDA KAMU SPOTU KULLANIMININ İNCELENMESİ: SİGARAYI BIRAK-HAYATI BIRAKMA KAMPANYASI
Authors: Güleç, Vusala
Keywords: Kamu Spotu
Sigarayı Bırak Hayatı Bırakma
Sosyal Pazarlama
Sosyal Pazarlama
Public Service Announcements
Quit Smoking - Do Not Waste Your Life
Social Marketing
Issue Date: 2018
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Abstract: Sosyal pazarlama; toplumsal bir amaç, düşünce ya da eylemlerin kabul edilebilir hale gelmesi için yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Kamu spotları, kamu kurum ve kuruluşları ya da sivil toplum kuruluşları tarafından hazırlanan ya da hazırlatılan, yayınlanmasında kamu yararı olduğuna karar verilen bilgilendirici, eğitici nitelikteki film ve sesler ile alt bantlar olarak tanımlanmaktadır. Bunlar, sosyal pazarlama çalışmaları çerçevesinde en etkili unsurlardan biridir. Bu çalışmanın temel konusunu da sosyal pazarlama ve kamu spotları oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı, sosyal pazarlama kampanyalarında kamu spotu kullanımını Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma kampanyası çerçevesinde araştırmaktır. Bu kapsamda öncelikle sosyal pazarlama ve kamu spotuna ilişkin kavramsal ve kuramsal açıklamalara yer verilmiş; ardından Sigarayı Bırak, Hayatı Bırakma kamu spotlarının göstergebilimsel çözümlemesi yapılmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2382
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
513008.pdf2.03 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.