Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarimli, Gafar-
dc.date.accessioned2019-05-30T06:02:21Z-
dc.date.available2019-05-30T06:02:21Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2354-
dc.description.abstractGünümüzde sosyal medyanın gelişmesi ve yaygın kullanılmağa başlanması, e-ticaret kavramının daha da kuvvetlenmesine yol açmıştır. İnsanların kendilerini ifade edebildiği ve arkadaşları ile bağlantı kura bildiği sanal ortam olan sosyal medya, eticaretin vazgeçilmezi haline gelmiştir. Bu tezin yazılmasında genel amaç e-ticaretin tüketicilere sağladığı faydaları açıklamak ve geleneksel ticaretle olan farkını ortaya koymaktır. İnsanlar sosyal medyada gezinirken gördüğü reklamlara, e-broşürlere ve benzeri özelliklere olan ilgilerinin öğrenilmesinde tezin amaçları arasında yer almaktadır. Çalışmanın teorik kısmı 3 bölümden oluşmaktadır. İlk olarak e-ticaretin gelişimi, tüketiciler açısından avantajları ve dezavantajları vb. kavramlara değinilmiştir. 2-ci bölümde Tüketici davranışları, bu davranışları etkileyen faktörlere değinilmiş ve 3-cü bölümde sosyal medya ele alınmıştır. Son olarak Türkiye’de sosyal medya kullanıcıları arasında araştırma yapılmıştır. Yapılan araştırmada güvenirlilik testleri yapılmış ve alınan veriler doğrultusunda analizler yapılmıştır. Yapılan testlerden güvenin ve bağımlılığın insanların internetten ürün satın almasını pozitif yönde etkilediği sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectE-Ticarettr_TR
dc.subjectE-Ticarette Tüketici Davranışlarıtr_TR
dc.subjectTüketici davranışlarıtr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectSosyal Medya da Tüketici Davranışlar)tr_TR
dc.subjectE-Commercetr_TR
dc.subjectConsumer Behaviours in E-Commercetr_TR
dc.subjectConsumer Behaviourstr_TR
dc.subjectSocial Mediatr_TR
dc.subjectConsumer Behaviours in Social Mediatr_TR
dc.titleE-TİCARETİN TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ: TÜRKİYE’DEKİ SOSYAL MEDYA KULLANICILARI ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolToday, the development of social media and the widespread use of e-commerce have led to the strengthening of the concept of e-commerce. Social media, a virtual environment in which people can express them and communicate with their friends, has become an indispensable part of e-commerce. In writing this thesis the general aim is to explain the benefits of e-commerce to consumers and to demonstrate the difference with traditional trade. People are among the aims of the thesis in learning about ads they see while surfing in social media, e-brochures and similar features. The theoretical part of the study consists of 3 parts. First, the development of e-commerce, advantages and disadvantages for consumers, and so on concepts have been addressed. Consumer behaviours and factors affecting these behaviours are discussed in the second chapter and in the third section social media are discussed. Finally, research has been conducted among social media users in Turkey. In the research conducted reliability tests were carried out and analyses were made based on the received data. In the tests, had emerged that confidence and dependency had the positive effect of people buying products from internet.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber95tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
504417.pdf1.64 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.