Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSancak, Merve Nur-
dc.date.accessioned2019-05-29T11:00:29Z-
dc.date.available2019-05-29T11:00:29Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2341-
dc.description.abstractDokunmatik cihaz kullanan 4-7 yaş grubu çocukların görsel algı düzeyi puanlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı genel tarama modelinde ve ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırma çalışma evreni; İstanbul ili Küçükçekmece, Bakırköy, Bahçelievler, Beylikdüzü ilçelerinde öğrenim gören okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğrencileri, adı geçen öğrenim basamaklarındaki öğrencilerin çalışma evreni sayısı ise (α=245) olarak tespit edilmiştir.Araştırmada İstanbul ili Küçükçekmece, Bakırköy, Bahçelievler, Beylikdüzü ilçelerinde öğrenim gören okul öncesi ve ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin oluşturduğu çalışma evrenini (n=150) kişiden oluşacak bir örneklem grubunun temsil edeceği düşünülmüş ve evrenden kolay örnekleme alma yöntemiyle seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi kullanılmıştır. Test çalışmaları sonucunda İstanbul ilinde Küçükçekmece, Bakırköy, Bahçelievler, Beylikdüzü ilçelerinde okul öncesi ve ilkokul 1. sınıfta okuyan çalışma örnekleminde yer alan çocuklardan 150’ sine Frostig Gelişimsel Görsel Algı Testi uygulanmıştır. Araştırma genelinde çocukların görsel algı puanları alt boyutları arasında istatistiksel olarak anlamlı, pozitif bir ilişkinin olduğu, çocukların görsel algı düzeyi puanlarının yaş, ebeveynlerinin eğitim düzeyi ve dokunmatik cihazlarla zaman geçirme süresi değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı olduğu sonucuna ulaşılmıştırtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectFrostigtr_TR
dc.subjectTesttr_TR
dc.subjectGörseltr_TR
dc.subjectAlgıtr_TR
dc.subjectÇocuktr_TR
dc.subjectDokunmatiktr_TR
dc.subjectCihaztr_TR
dc.subjectFrostigtr_TR
dc.subjectTesttr_TR
dc.subjectImagetr_TR
dc.subjectPerceptiontr_TR
dc.subjectChildtr_TR
dc.subjectTouchtr_TR
dc.subjectDevicetr_TR
dc.titleDOKUNMATİK CİHAZ KULLANAN 4-7 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN GÖRSEL ALGI DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThis research aimed to determine the visual perception level score of children aged 4-7 using touch device is a research in the general screening model based on quantitative data and in the relational screening model. Research study universe; The pre-primary and primary school students in the provinces of İstanbul, Küçükçekmece, Bakırköy, Bahçelievler and Beylikdüzü were determined as the number of study universities (α = 245). It was thought that a sample group (n = 150) of the pre-school and elementary school primary school students studying in the provinces of Küçükçekmece, Bakırköy, Bahçelievler and Beylikdüzü in İstanbul province would be representative of the study group and was chosen by simple sample selection method. Frostig Developmental Visual Perception Test was used as data collection tool. As a result of the test works, Frostig Developmental Visual Perception Test was applied to 150 children in the prefecture and primary school 1st class in the provinces of Küçükçekmece, Bakırköy, Bahçelievler and Beylikdüzü in Istanbul province. It was concluded that children's visual perception scores were statistically significant and positive in their visual perception scores and that children's visual perception level scores were meaningful enough to see the age, education level of parents and time spent with touch devices.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber118tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
503131.pdf3.13 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.