Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2330
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKorkutan, Tayfun Behiç-
dc.date.accessioned2019-05-29T08:40:43Z-
dc.date.available2019-05-29T08:40:43Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2330-
dc.description.abstractYapılan çalışmada Meslek Liselerinde çalışmakta olan öğretmenlerde iş yaşamının verimi ve etkinliğinde etkileri olduğu kabul gören tükenmişliğin ve mesleki doyumun arasındaki ilişki düzeyinin saptanarak incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Ataşehir ilçesi Meslek Liselerinde görev yapan 175 öğretmen oluşturmaktadır. Anketler basit rastgele örnekleme yönteminden yararlanılarak elde edilmiştir. Araştırmaya ilişkin veriler, katılımcılara yönelik demografik bilgiler içeren kişisel bilgi formu, iş doyum düzeyi Mesleki Doyum Ölçeğinden (MDO), tükenmişlik düzeyi ise Maslach Tükenmişlik Ölçeğinden (MTÖ) yararlanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS.23 paket programı aracılığıyla analiz edilmiş ve değerlendirilmiştir. Öğretmenlere yönelik mesleki doyum düzeyi ve tükenmişlik ve alt boyutları arasındaki ilişkinin belirlenebilmesi amacıyla MDÖ’den alınan puanların MTÖ’nün alt boyutlarından alınan puanlarla ilişkisi incelenmiş ve mesleki doyum düzeyi ile tükenmişlik boyutları arasında kabul edilebilir düzeyde, istatistiksel bakımdan anlamlı ve negatif bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Yapılan araştırma çerçevesinde; mesleki doyumun dolaylı birçok dış etkenden etkilendiği göz önüne alındığı takdirde; elde edilen bulgular doğrultusunda duygusal tükenme ve kişisel başarı eksikliği alt boyutlarının bu kavramın %45’lik kısmını açıkladığı tespit edilmiştir. Açıklanamayan diğer kısımların ise çalışma kapsamında değerlendirilmeyen diğer unsurlardan kaynaklanabileceğini söylemek mümkündür.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectTükenmişliktr_TR
dc.subjectTükenmişlik Düzeyitr_TR
dc.subjectÖğretmenlertr_TR
dc.subjectMesleki Doyumtr_TR
dc.subjectVocational Satisfactiontr_TR
dc.subjectBurnout leveltr_TR
dc.subjectBurnouttr_TR
dc.subjectVocational high schoolstr_TR
dc.subjectTeacherstr_TR
dc.titleMESLEK LİSELERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ DOYUMU İLE TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASİNDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIn this study, it was aimed to investigate the relationship between the burnout and professional satisfaction, which are considered to be effects on the efficiency and efficiency of business life in the teachers working in Vocational High School. The sample of the research is composed of 175 teachers working in Ataşehir district vocational high school in Istanbul province. Surveys were obtained by using simple random sampling method. Data related to the research were obtained by using a personal information form with demographic information on participants, job satisfaction level from Occupational Satisfaction Scale (OSS) and burnout level from Maslach Burnout Scale (MBS). The obtained data were analyzed and evaluated using the SPSS.23 packet program. n order to determine the relationship between occupational satisfaction level and burnout and sub dimensions of the teachers, the relationship between the scores obtained from the OSS and the scores obtained from the subscales of the MBS were examined and it was determined that there was a statistically significant and negative relationship between the occupational satisfaction level and the burnout dimensions. Within the scope of the research; that professional satisfaction is indirectly influenced by many external influences; emotional exhaustion and lack of personal success in the findings were found to explain 45% of this concept. It is possible to say that other unexplained parts may be due to other factors not considered in the scope of the study.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber96tr_TR
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
502727.pdf2.42 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.