Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2320
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetin, Muhammed İrfan-
dc.date.accessioned2019-05-29T07:11:05Z-
dc.date.available2019-05-29T07:11:05Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2320-
dc.description.abstractÖğrenen organizasyon felsefesini benimsemiş ve uygulayan işletmeler, bu uygulamanın olumlu sonuçlarını görmektedirler. Örgüt içinde oluşturulan öğrenme ortamı sayesinde, örgüt sürekli gelişmeyi kendine hayat felsefesi edinmiş kişisel yetkinliğe sahip çalışanlara sahip olmaktadır. Çalışanlar düşünüş biçimlerini sorgulayarak resmin bütününü görmeye çalışmaktadır. Grup olarak öğrenmeyi öğrenip sinerji yaratmaktadırlar. Bireyler kendilerini ve amaçlarını örgüt ile özdeşleştirerek, kendilerini örgütleri aracılığı ile gerçekleştirmeye çalışmaktadırlar. Bu şekilde ortaya; sistematik olarak problem çözebilen, tecrübelerinden ve geçmişten öğrenerek yeni bilgi yaratabilen, yarattıkları bilgiyi örgüt içinde paylaşabilen örgütler çıkmaktadır. Dört bölümden oluşan bu çalışmada; ilk bölümde öğrenen organizasyon kavramı üzerinde durulmuş, öğrenen organizasyonların temel yetenekleri, evrim süreci, özellikleri ve öğrenen organizasyonları etkileyen faktörler açıklanmıştır. Öğrenen organizasyonlara genel olarak baktıktan sonra, ikinci bölümde, olumsuz iş davranışlarını önlediği, örgütsel performansı arttırdığı ileri sürülen örgütsel bağlılığa yer verilmiştir. Burada; örgütsel bağlılığın önemi ve tanımı, boyutları, sınıflandırılması, örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler, iş tatmini ve iş tatmin kaynaklarıyla, buna bağlı olarak örgütsel bağlılığın çalışanların üzerindeki olumlu ve olumsuz yönde etkileri açıklanmaya çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, öğrenen organizasyonların örgütsel bağlılıkla olan ilişkisinden bahsedilerek, öğrenen organizasyonların örgütsel bağlılığa katkılarıyla ilgili yapılan yurtdışı ve yurtiçi araştırmalara yer verilmiştir. Son bölüm olan dördüncü bölümde ise; öğrenen organizasyonların örgütsel bağlılığa katkılarıyla ilgili bir uygulama çalışılmış; katılımcıların örgütsel bağlılık ve öğrenen örgüt algı düzeylerinin yüksek olduğu neticesine varılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectÖğrenmetr_TR
dc.subjectÖğrenen Organizasyontr_TR
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıktr_TR
dc.subjectLearningtr_TR
dc.subjectLearning Organisationtr_TR
dc.subjectOrganizational Commitmenttr_TR
dc.titleÖĞRENEN ORGANİZASYONLARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞA KATKILARItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolOperations adopted and performed learning organization philosophy see the positive results of this practice. Organisation has employees whose life philosophy is to improve oneself consistently and who have personal competence because of learning environment created into organisation. Employees try to see the big picture querying the own cast of mind. They create synergy by way of learning the training as a group. Individuals identify themselves and their aims into organisation so they try to realise themselves by way of their organisation. Thus organisations which can solve problems systematically, create new information through past and experience, share the created information within organisation come to light. Learning organisation notion is emphasised in first chapter, then basic skills of learning organisation, evolution process and its features, influencing factors of organisation are explained in this fourfold study. After looking the learning organisation generally, organizational commitment asserted as preventing negative business behaviours and increasing the organizational performance is included in second chapter. Importance and description of organizational commitment, its dimensions, its classification, influencing factors of organizational commitment, job satisfaction and job satisfaction resources and negative and positive effects of organizational committment on employees are tried to explain correspondingly. Foreign and domestic researches related with contributions of learning organisations to the organizational commitment are included after the relation between learning organisation and organizational commitment is mentioned in third chapter. In the fourth chapter, which is the last chapter; a practice on the contribution of learning organizations to organizational commitment was studied; it was concluded that participants' organizational dependence and learning organization perception levels were high.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber135tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
502262.pdf2.2 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.