Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2304
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKhattak, Mohammad Aimal-
dc.date.accessioned2019-05-29T06:23:03Z-
dc.date.available2019-05-29T06:23:03Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2304-
dc.description.abstractŞirket sosyal sorumluluk projeleri şirketlerin çalışan ve müşteri çekmekteki en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. Müşteriler artık yalnızca ürün veya servis kalitesi üzerine yoğunlaşmamaktadır ve firmaların çevre ve toplum üzerindeki etkilerini de değerlendirmeye almaktadırlar. Rekabetin öne çıktığı ve şirketlerin kolaylıkla değiştirilebilir olduğu günümüz dünyasında Sosyal sorumluluk stratejileri öne çıkmaktadır. Bu çalışma Sosyal sorumluluk kavramının L’oreal’in başarısı üzerindeki rolünü analiz etmeye fokuslanmaktadır.İkincil kaynaklar üzerinden yoğun bir araştıma ile çalışmanın sosyal sorumluluk ile ilgili bağımsız değişkenleri belirlenmiştir. Konseptsel çerçeveyi belirleyip bağımlı ve bağımsız değişkenler araısındaki ilişkiyi belirlemek üzere 100 tane şirket müşterisi üzerinden yapılandırlmış anket uygulanmıştır. Anket sonucu sosyal sorumluluğun müşteri satın alma davranışları ve müşterilerin ürün ve servis tercih etme konusundaki kararlarına positif bir şekilde etki ettiğini göstermektedir. Şirket içinde bulunduğu topluma karşı sorumlu davranmaktadır ve aynı zamanda çevreye verdiği zararı düşürmeye çabalamaktadır. Bununla beraber müşterilerin L’oreal’in sosyal sorumluluk projelerine karşı farkındalıklarının çok az olduğu belirlenmiştir ve bu farkındalığın arttırlmasının şirket performansına olumlu yönde etki edeceği belirlenmiştir.Birincil ve ikincil araştırmaların ışığı altında öneriler sunulmuş. Sosyal sorumluluk performansı geliştirmeye yönelik fikirler belirlenmiş ve böylelikle L’oreal’in işletme performansını arttırıc öneriler eklenmiştirtr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectCSRtr_TR
dc.subjectÖrgütsel Başarıtr_TR
dc.subjectÇevre ve toplumtr_TR
dc.subjectMüşteri Algılamalarıtr_TR
dc.subjectCSRtr_TR
dc.subjectOrganizational Successtr_TR
dc.subjectEnvironment and Societytr_TR
dc.subjectCustomer Perceptionstr_TR
dc.titleANALYSING THE IMPACT OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY (CSR) STRATEGIES OVER THE SUCCESS OF AN ORGANIZATION: THE CASE OF L’ORÉALtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolCorporate Social Responsibility (CSR) has emerged as one of the major strategies for the today’s organizations attracting the employees and customers. The customers are no longer only concerned with the quality of the product or service but they have been increasingly considering the environmental and societal roles of the companies they do business with. For the companies with high number of competitors and substitutes available, sustaining an acceptable value of CSR has become essential. The present study focused on assessing the role played by the CSR strategies of L’Oréal in order to make it reach the position of the global cosmetic leader. The extensive secondary research has been conducted to identify the independent variables associated with the CSR of the companies. These variables are identified to be the company’s responsibility towards the society and environment, the customers’ awareness about the CSR strategies of the company and the customer perceptions about the company’s CSR. 100 customers of the company were surveyed using structured questionnaires in order to test the conceptual framework and identify the relationship between the independent and dependent variables. As a result of survey, it came to light that the role of CSR has been positive for the L’Oréal to govern the customers’ purchase decisions and their preferences of the company’s products as compared to those of competitors. The company is considerably responsible towards the society and has been trying to reduce its environmental footprint, and the customers perceive the CSR initiatives of the company to be positive. However, the level of customers awareness for the L’Oréal CSR strategies is lower, improving which would guarantee the higher business success. In the light of the primary and secondary study findings, recommendations have been provided for improving the CSR strategies and hence the business performance of the L’Oréal.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber119tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
490631.pdf2.67 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.