Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAtaman Yenğin, Didem-
dc.date.accessioned2019-05-29T05:39:21Z-
dc.date.available2019-05-29T05:39:21Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2295-
dc.description.abstractBu çalışma Türkiye’de iletişim fakültelerinde verilen halkla ilişkiler eğitimi ve sorunlarıyla ilgili durumu tespit etmek amacıyla literatür tarama, online anket uygulaması, yarı yapılandırılmış görüşme, e-posta yoluyla sorulara cevap alma yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Türkiye’deki iletişim fakülteleri genel olarak tespit edildikten sonra bu fakültelerde yer alan halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve tanıtım, halkla ilişkiler ve reklamcılık bölümleri teorik ve uygulamalı ders sayıları incelenmiş daha sonrasında örneklem biraz daha daraltılarak en eski devlet ve vakıf üniversitelerinden üçer adet seçim yapılarak bu üniversitelerdeki sistem ve yapı daha detaylı incelenmiştir. Mevcut verilere ağırlıklı olarak üniversitelerin web sayfalarından ulaşılmaya çalışılmış, gerekli görülen durumlarda telefonlarla aramalar gerçekleştirilmiştir. Bu şekilde veri toplamakla amaçlanan, çağın gerekliliği olarak sıklıkla kullanılan internet ve sanal ortamının üniversiteler hakkında bilgilere ulaşmada ne derece etkin olduğunu da anlamaya çalışmaktır. Daha sonrasında akademisyenlerle ve halkla ilişkiler profesyonelleriyle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılarak, telefonda görüşülerek, e-posta ile konu çalışmanın araştırma soruları yöneltilerek bilgiler toplanmıştır. Bu uygulamaların ardından akademisyenlere ve öğrencilere yönelik anket uygulaması gerçekleştirilmiş; öğrenci anketine SPSS programında analiz uygulanmış, akademisyen anketine istenen oranda katılım olmadığından bu konuda da demografik verilere yer verilerek bilgiler sunulmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectHalkla ilişkilertr_TR
dc.subjectİletişimtr_TR
dc.subjectTürkiye’de halkla ilişkiler eğitimitr_TR
dc.subjectHalkla ilişkiler eğitimi ve sorunlarıtr_TR
dc.subjectPublic Relationstr_TR
dc.subjectCommunicationtr_TR
dc.subjectPublic Relations Education in Turkeytr_TR
dc.subjectPublic Relations Education Problems in Turkeytr_TR
dc.titleTÜRKİYE’DE İLETİŞİM FAKÜLTELERİNDE HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİ VE SORUNLARItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIn this study to ascertain the facts of the situation related to public relations education and its’ problems in Turkey by using literature survey, questionnaire application, semi-structured interview, e-mail receiving methods. Firstly, communication faculties in Turkey have been determined in general and public relations, public relations and advertisement, public relations and advertising departments have been examined according to number of theoretic and practical courses. Then, to narrow the sample from the oldest three state and three foundation universities have been selected to examine them in more detail. Available datas were mainly gotten from the web pages of the universities, and telephone calls were made if necessary. Primarily target is try to understand the effectiveness of the universities’ existence and their informations availability from the internet and virtual environment. Later on, semi-structured interviews were substantiated with academicians and public relations professionals. Informations were collected via telephone interviews, research questions on e-mail methods. After these applications, a questionnaire was applied to academicians and students; The student questionnaire was analyzed in the SPSS program. Since there was no participation in the academician questionnaire, the demographic data were presented about this issue.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber297tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
490612.pdf4.27 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.