Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2260
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSagiri, Yasin-
dc.date.accessioned2019-05-28T07:16:32Z-
dc.date.available2019-05-28T07:16:32Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2260-
dc.description.abstractTezin amacı, konuyu 28 Mayıs 2014 tarihinde yürülüğe giren 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve bunun gölgesinde 8 Eylül 1995 tarihinde yürürlüğe giren 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun, devamında 2003 yılında yürürlüğe giren 4822 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunla değiştirilen 4077 sayılı Kanun ile 4 Şubat 2011 tarihinde yürürlüğe giren 6098 sayılı Türk Borçlar Kanununa göre satıcı ve sağlayıcının ayıplı mal ve ayıplı hizmetler karşısında hangi hallerde sorumluluklarının doğacağı bunun karşısında da tüketiciye tanınan seçimlik haklar incelenerek gerektiğinde bilimsel önerilerde bulunmaktır. Tez giriş, dört ana kısım ve sonuçtan oluşmaktadır. Girişte tüketicinin korunması hakkında genel bilgiler verilerek tüketicilerin korunmasında ne gibi olumlu ve olumsuz gelişmeler yaşandığı hususunda bilgi verilmiştir. Sonrasında genel olarak ayıplı mal ve ayıplı hizmetler kavramlarına değinilerek, ayıplı mal ve ayıplı hizmetlerin uygulama alanı ve türleri konusunda incelemelerde bulunulmuştur. Bir sonrasında ayıplı mal ve ayıplı hizmetler karşısında satıcı ve sağlayıcının sorumlu tutulabilmesi için hangi koşulların gerektiğine vurgu yapılmıştır. Bunun yanında satıcı, üretici ve ithalatçıların satılan mallar karşısında tüketicilere servis sunma zorunluluğundan söz edilip, yapılan reklamlar karşısında bu kişilerin hangi hallerde sorumlu olup olmayacakları düzenlenmiştir. Bunun bir sonraki aşamasında ayıplı mal ve ayıplı hizmetler karşısında tüketicinin sahip olduğu haklardan söz edilmiştir. Ayrıca bu durumlarda sorumlu tutulabilecek kişilerin kimler olduğu, dava zamanaşımı ve ispat yükünün kimlerin üzerinde olduğu konusunda bilgi verilmeye çalışılmıştır. Son aşamada da ayıplı ifanın benzer ifa ihlalleri ile karşılaştırılması yapılmıştır. Burada ayıplı ifanın yanlış ifa ile olan benzer ve farklılıklarına parça ve çeşit satımlarına göre ayrım yapılarak incelenmiş, ardından ayıplı ifanın eksik ifa ile aralarındaki ilişki hususunda değerlendirilmelerde bulunulmuştur. Tezin sonuç kısmında ise, tüketicinin korunabilmesi açısından 25.07.1985 tarihinde çıkartılan AB Direktifiyle birlikte Türk Hukukunda tüketicileri etkileyen sorunlar üzerinde durulmuşturtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectAyıplı Maltr_TR
dc.subjectAyıplı Hizmettr_TR
dc.subjectTüketicinin Korunmasıtr_TR
dc.subjectAyıptan Sorumluluktr_TR
dc.subjectTüketici Haklarıtr_TR
dc.subjectDefective Goodstr_TR
dc.subjectDefective Servicetr_TR
dc.subjectConsumer Protectiontr_TR
dc.subjectDefect Liabilitytr_TR
dc.subjectConsumer Rigtr_TR
dc.title6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDAKİ KANUNA GÖRE AYIPLI MALDA VE AYIPLI HİZMETTE TÜKETİCİNİN HUKUKİ DURUMUtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe aim of the thesis concerns law number 6502 entered in force on May 28, 2014 named The Law On Consumer Protection under the shadow of 4077 numbered law entered into force on September 18, 1995 The Law On Consumer Protection, following that in 2003 as amended by Law No. 4822 4077 Numbered The Law On Consumer Protection, entered into force on February 4, 2011 entered into force According to Law No. 6098 Turkish Obligations vendor and provider of defective goods and defective will be born of the circumstances in which responsibility across services examined elective rights, also known consumer face of it is available when needed for scientific advice. The thesis has been consisted of entrance, four main sections and result. At the entrance, has been given general information about the history of consumer protection. Advancing the process with positive and negative developments, such as the protection of consumers in terms of what information has been given in respect of that happened. In the second section of the thesis against defective goods and defective services provider and the vendor is responsible for keeping the emphasis should be made under what conditions. Besides, sellers, producers and importers from the obligation to provide services to consumers question whether the goods sold across the face made ads was arranged in which cases they will not be responsible for these people. In the third section od the thesis has been talking about the rigths of the consumer against defective goods and defective services. Its continuation those cases where the person who can be held responsible, in case timeout and who is on the burden of proof aimed to give information In the third section of the thesis has been talking about the rights of the consumer against defective goods and defective services. Its continuation those cases where the person who can be held responsible, in case timeout and who is on the burden of proof aimed to give information. In the fourth section of the thesis were compared defective execution of the exercise were compared with similar violations. Defective execution of the similarities and differences with the wrong execution according to the census track and varieties were examined by making distinctions. It the final section, the directive issued focused on the positive and negative effects to protect the consumer’s started with July 25, 1985 and in later times.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber101tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481933.pdf968.05 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.