Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2256
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAyaz, Mehmet-
dc.date.accessioned2019-05-28T06:48:16Z-
dc.date.available2019-05-28T06:48:16Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2256-
dc.description.abstractİlk insanın oluşumundan günümüze kadar geçen süre içerisinde sağlık ve marka kavramları, birbirleriyle fazla ilişkili olmasa da kendi içlerinde oldukça büyük öneme sahip ve etkinliğini kaybetmeyen kavramlar halini almıştır. Bununla birlikte son yüzyıl içerisinde teknolojinin gelişmesi, devletlerin sosyal devlet çerçevesinde sağlık harcamalarını arttırmaları, sağlık eğitimine verilen önemin fark edilmesi ve bunu geliştiren uygulamaların hayata konması, reklamcılık, marka ve kişisel markalaşma faaliyetlerinin artışıyla birlikte hastane sahipleri ve doktorların bu faaliyetleri kullanarak daha optimal tüketicilere yönelmesi sağlıkta kişisel markalaşma kavramını ortaya çıkarmıştır. Ülkemizde 2003 tarihinde hayata geçirilen “Sağlıkta Dönüşüm Programı (SDP)” çerçevesinde özel hastanelerin sayılarında yaşanan artış, ayrıca kamu hastanelerinde kalite gelişimi için yapılan çalışmalar, markalaşma ve kişisel markalama kavramlarıyla kombine edildiği zaman 13 yıl içerisinde önemli gelişmeleri beraberinde getirmiştir. Buna rağmen ülkemizde nüfus artış hızına paralel doktor sayısında yeteri kadar artış sağlanamamıştır. Hastalıklarda yaşanan artış, kamu hastanelerinde oluşan kalabalık neticesinde vatandaşların daha hızlı ve efektif hizmet alma istekleri, doktorların son dönemde gerek televizyonlardan gerekse internet yoluyla mesleki deneyimlerini göstermeleri, ülkemiz doktorlarının teknolojik gelişmeleri daha hızlı takip etmeleri ve neticesinde başarılı işlemler uygulamaları ile alanlarında dünyaca ünlü olmaları sebebiyle sağlıkta kişisel markalaşma kavramı önemini her geçen gün artırmakta ve yapılan yeni çalışmalarda bu kavramın ışığında ilerlemektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectMarkalaşmatr_TR
dc.subjectKişisel Markalaşmatr_TR
dc.subjectEfektiftr_TR
dc.subjectSağlıkta Dönüşüm Programıtr_TR
dc.subjectBrandingtr_TR
dc.subjectPersonal Brandingtr_TR
dc.subjectEffectivetr_TR
dc.subjectHealth Transformation Programtr_TR
dc.titleSAĞLIK SEKTÖRÜNDE KİŞİSEL MARKALAŞMA: TERCİH EDİLEN DOKTORUN MARKALAŞMASININ HASTANE TERCİHİNE ETKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe first man up to the present time in the formation of health and brand concepts, concepts and events of great importance in losing quite have their on integral but not more associated with one another has become. However, the development of technology in the last century, to increase their health spending on the welfare state under the state, be aware of the importance of health education and putting the lives of applications developed it, advertising, the rise of branding and personal branding activities hospital owners and doctors to turn to a more optimal consumer using these activities in health, it revealed the concept of personal branding. In our country, which was introduced in 2003, "Health Transformation Program (HTP ) " increase in the number of frames in a private hospital, as well as studies for the development of quality in public hospitals, when combined with the branding and personal branding concept has brought significant improvements in 13 years, increase in the number of doctors enough despite the population growth rate has not been achieved in our country. The increase in diseases is a result of the increase in the number of patients, the desire of the citizens to get faster and more effective services in crowded public hospitals, besides the doctors have recently experienced professional experiences through the internet from the television and also the internet, the doctors of our country follow the technological developments more rapidly and they are successful in their operations. The concept of personal branding is increasing day by day and progresses in the light of this concept in new studies.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber94tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
481928.pdf1.83 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.