Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2207
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYüce, Mehmet Fatih-
dc.date.accessioned2019-05-27T05:47:03Z-
dc.date.available2019-05-27T05:47:03Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2207-
dc.description.abstractBu tezde yeni bir fikir olarak düşünülen araç rotalamada zaman aralığı (time windows) kümeleme konusunda yeni bir yöntem ele alınacaktır. Daha önceki çalışmalarda nokta yönelimli kümeleme ile başarılı sonuçlar alındığı bilinmektedir. Bu çalışmada ise nokta yönelimli kümeleme ile zaman aralığı kümeleme aynı anda uygulanıp daha uygun bir çözüm bulunabileceği ele alınacaktır. Uygulanacak metot büyük veri üstünde uygulanarak bu gibi ihtiyaçları olan sistemlerde kullanılabilirliği anlatılacaktır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectBüyük Veritr_TR
dc.subjectYüklü ve Zaman Aralıklı Araç Rotalamatr_TR
dc.subjectBig Datatr_TR
dc.subjectCapacited Vehicle Routing With Time Windowstr_TR
dc.titleBÜYÜK VERİ ORTAMINDA İKİ AŞAMALI KÜMELEME İLE ROTALAMAtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolIn this thesis, thought as a brand new idea, a vehicle routing algorithm will be presented. It will be based on time windows and location based clustering. Previous works on location based clustering are prooved to be successfull. In this thesis, location based clustering and timewindow based clustering is applied at the same time. It shown that it can generate good results. Proposed method is applied on a big data platform and also usability on such system is also described.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber86tr_TR
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
477619.pdf1.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.