Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2195
Title: THE USE OF SOCIAL NETWORK WEBSITES FOR RETAINING CUSTOMERS IN TURKISH COMPANIES
Authors: Asgarli, Ilgar
Keywords: Sosyal ağ siteleri
Müşteri sadakati
Müşteri güveni
Marka bilinirliği
Müşteri Memnuniyeti
Müşteri tutma
Şirket
Algı
Müşteri
Social network websites
Customer loyalty
Customer trust
Brand awareness
Customer satisfaction
Retaining customers
Company
Customer
Perception
Issue Date: 2017
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Bu çalışma, sosyal ağ siteleri yardımıyla müşterilerini elde tutmaya çalışan Türk şirketlerinin bakış açılarını tanımlamak amacıyla hazırlanmışdır. Araştırmada, Türk şirketleri hakkında detaylı bilgi kazanmak adına niteleyici yarı yapılandırılmış derinlemesine mülakat yöntemi kullanılmışdır. Çalışmada öncelikle; Sosyal ağ siteleri, müşteri sadakati, müşteri güveni ve marka bilinirliği ile ilgili teoriler ve daha önce yapılmış çalışmalar incelenmişdir. Türk şirketleri için öne çıkan bulgular; müşteri güvenini artırmak, marka bilinirliğini geliştirmek, ve şirketin mevcut müşterilerini şirkete sadık kılmak için Sosyal ağ siteleri kullanımı şirketin izleyebileceği uygun yollardan biridir. Son zamanlarda internet siteleri, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn uygulamaları, Whatsapp ve Telgraf, şirketlere bu amaç için hayli yardımcı olmaktadır. Fotoğraflar, videolar ve tanıtım reklamları; Türk şirketlerinde en fazla kullanıcı etkileşimini oluşturmakta ve potansiyel müşteriler bulma, kendi Sosyal ağ sitelerilerinde haber kanalları kullanma, pazarlama promosyonları, mesaj ve yorumlarla müşteri geri bildirimleri, marka yönetimi, müşteri memnuniyeti gibi Sosyal ağ siteleri aracılığı ile farklı aktiviteler yapmaktadırlar. Bütün bu faaliyetler ve müşteri sorunlarını göstermek için Sosyal ağ siteleri kullanımı da dahil, hashtag pazarlamasını kullanmak ve Sosyal ağ sitelerini kullanarak rakipleriyle yarışmak; müşteri güvenini kazanmayı, marka bilincini oluşturmayı, müşterileri şirketlere sadık kılmayı ve sonuçta müşterileri elde tutabilmeyi amaçlamaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/2195
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
473469.pdf1.16 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.