Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2181
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSiben, Faison Nkimbe-
dc.date.accessioned2019-05-26T07:33:05Z-
dc.date.available2019-05-26T07:33:05Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2181-
dc.description.abstractThe aim of our research is to find out how quality of service affects customer satisfaction in the Airline Industry. The case of Turkish Airlines. This is to aid us know what determinant factors influence customer satisfaction in this Airline. Is it online, airport or onboard services that are important to them and which of them meet their expectations? This is to enable us determine if the quality of service offered by Turkish Airlines equals customer satisfaction, if it is above expectation or below expectation and propose recommendations on how to ameliorate the quality of service offered to yield customer satisfaction. This will make customers stick to the airline and not switch to other airlines given today the Airline Industry has become a very competitive sector and any airline that wants to gain the loyalty of their customers has as obligation to offer outstanding services. This will lead to customer satisfaction prompting customers to encourage others by word of mouth to use the services of this Airline. In order to obtain the results we sought, we decided to use the quantitative method where questionnaires were formulated and distributed to passengers at the Turkish Airlines to fill.200 of the questionnaires were filled by the respondents. The data was collected, its reliability tested and the results were analyzed and interpreted using statistical analysis.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectAirlinestr_TR
dc.subjectTurkish Airlinestr_TR
dc.subjectService qualitytr_TR
dc.subjectCustomer satisfactiontr_TR
dc.subjectStatistical Analysistr_TR
dc.subjectCorrelationstr_TR
dc.subjectMultiple Regression Analysistr_TR
dc.subjectANOVAtr_TR
dc.subjectHavayollarıtr_TR
dc.subjectTürk Hava Yollarıtr_TR
dc.subjectHizmet kalitesitr_TR
dc.subjectMüşteri memnuniyetitr_TR
dc.subjectİstatistiksel Analiztr_TR
dc.subjectKorelasyontr_TR
dc.subjectÇoklu regresyon analizitr_TR
dc.subjectANOVAtr_TR
dc.titleHOW CUSTOMER SATISFACTION CAN BE ACHIEVED THROUGH CUSTOMER SERVICES: THE CASE OF TURKISH AIRLINES.tr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolAraştırmamızın amacı havayolu endüstrisinde hizmet kalitesinin müşteri memnuniyetini nasıl etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Türk Havayolları vakası. Bu, hangi belirleyici faktörlerin bu Havayolunda müşteri memnuniyetini etkilediğini öğrenmemize yardımcı olmak içindir. Onlar için online hizmetler mi, havaalanı hizmetleri mi veya uçaktaki hizmetler mi daha önemlidir ve onların beklentilerini bunlardan hangileri karşılar? Bu, Türk Havayolları tarafından sunulan hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti düzeyinde olup olmadığını, beklentilerin üzerinde mi yoksa altında mı olduğunu tespit etmemize olanak sağlamak içindir ve müşteri memnuniyeti için sunulan servis kalitesini iyileştirmek için öneriler sunar.Günümüzde havayolu endüstrisinin çok rekabetçi bir sektör haline geldiği ve müşterilerin sadakatini kazanmak isteyen herhangi bir havayolu şirketinin mükemmel hizmetler sunmak zorunda olduğu göz önünde bulundurulduğunda, bu müşterilerin havayoluna bağlı kalmalarını ve diğer havayollarına gitmemelerini sağlayacaktır. Bu da o havayolu şirketinin sunduğu hizmetler konusunda müşteri memnuniyetinin ağızdan ağıza yayılmasını sağlayacaktır. Araştırdığımız sonuçları elde etmek için anketlerin formüle edildiği ve Türk Havayolları yolcularına doldurmak için dağıtıldığı nicel yöntem kullanmaya karar verdik. Anketlerin 200 tanesi katılımcılar tarafından dolduruldu. Veri toplandı, güvenilirliği test edildi ve sonuçları istatiksel analiz kullanılarak analiz edildi ve yorumlandı.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber135tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
473439.pdf2.65 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.