Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/2113
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Golfiden Chedid, Diran Roussayla | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-24T12:33:37Z | - |
dc.date.available | 2019-05-24T12:33:37Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/2113 | - |
dc.description.abstract | This study aims to find out whether there is a gap between the teachers’ professional knowledge and their teaching practices. The survey is addressed to EFL teachers and learners. 10 teachers from a language center volunteered to become the subjects of this study. Teaching Knowledge Test (TKT) part 2 was administered and these teachers’ classes were observed to collect data for this study. In fact, the result of data analysis reveals that 16% of teachers’ knowledge is not transferred to learners. So, there is a gap between teachers’ knowledge and what they do. We believe that if teachers become aware of their weaknesses in transferring the information, they can improve their way of teaching for a professional growth and hence learners become more motivated for learning English. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES | tr_TR |
dc.subject | EFL | tr_TR |
dc.subject | ELT | tr_TR |
dc.subject | Teachers’ cognition | tr_TR |
dc.subject | Teachers’ knowledge | tr_TR |
dc.subject | Teachers’ techniques | tr_TR |
dc.subject | Teaching methods | tr_TR |
dc.subject | Professional development | tr_TR |
dc.subject | Teaching practices | tr_TR |
dc.subject | Yabancı Dil Olarak İngilizce (YDİ) | tr_TR |
dc.subject | İngilizce Öğretimi (İÖ) | tr_TR |
dc.subject | Öğretmenlerin kavraması | tr_TR |
dc.subject | Öğretmenlerin bilgisi | tr_TR |
dc.subject | Öğretmenlerin teknikleri | tr_TR |
dc.subject | Öğretim metodları | tr_TR |
dc.subject | Mesleki gelişim | tr_TR |
dc.subject | Öğrencilerin demotive olması | tr_TR |
dc.subject | Öğretim uygulamaları | tr_TR |
dc.title | A COMPARISON OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE TEACHERS’ PROFESSIONAL KNOWLEDGE AND CLASSROOM PRACTICES | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
dc.description.abstractol | Bu çalışma, öğretmenlerin mesleki bilgi ve öğretim uygulamaları arasında bir boşluk olup olmadığını ortaya çıkarmayı hedefliyor. Yapılan anket yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlere ve öğrencilere yöneliktir. Bu çalışmadaki katılımcılar, araştırmanın konusu olmayı gönüllü olarak kabul eden bir dil merkezindeki 10 öğretmeni içermektedir. Öğretmenlik Yetkinlik Testi’nin (TKT) ikinci bölümü uygulandı ve bu öğretmenlerin sınıfları, araştırma için veri toplamak adına gözlendi. Öyle ki, elde edilen veri analizi sonucu, öğretmenlerin bilgilerinin %16’sının öğrencilere aktarılmadığını ortaya çıkarmıştır. Yani, öğretmenlerin sahip oldukları bilgi ve yaptıkları arasında bir boşluk vardır. Dolayısıyla, öğretmenler bilgi aktarımındaki zayıflıklarının farkına varıp mesleki gelişim için öğretim tarzlarını geliştirebilirler ve böylelikle öğrenciler İngilizce öğrenmek için daha motive olurlar. | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 1 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 83 | tr_TR |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
438365.pdf | 5.71 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.