Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/2038
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorQader Salih, Zhikal-
dc.date.accessioned2019-05-22T13:47:47Z-
dc.date.available2019-05-22T13:47:47Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2038-
dc.description.abstractBu çalışma İngilizce altyazılı programını kullanarak deyimler oluşur ve deyimler yabancı dil öğrenenler olarak dördüncü sınıf üniversite öğrencileri ve öğrencilerin bilinçlendirilmesi dil sınıfta kullanarak videoların etkisiyle İngilizce pragmatik yetkinliğini artırmaya yönelik bir etkiye sahip olan olup olmadığını muayene ana ve hedef kültürü arasındaki kültürel farklılıkların doğru. Ayrıca, bu çalışmada katılımcıların tutma üzerinde altyazılı İngilizce programı izlerken yoluyla pragmatik yetkinlik geliştirmek etkisini incelemektedir. Bu çalışmanın katılımcıları Irak'ta Süleymaniye Üniversitesi'nde dil okulları 20 dördüncü sınıf üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Onlar hedef dilde (bundan sonra TL) altyazılı deyimler oluşuyordu yirmi İngilizce programları izledi; her programın bir dakikadır. Iki test kullanılan araştırmacı ve Çoktan Seçmeli Söylem Tamamlama Testleri (bundan sonra MDCT) tarafından tasarlanan Sit sınav olan bir ön-test, son test ve kalıcılık testi olarak çalışmanın veri toplamak için kullanılmıştır iki kez; sonrası ilk test olarak ve daha sonra bir kalıcılık testi olarak. Elde edilen çalışma iki t-testi verilerini ve bir tek yönlü ANOVA analiz etmek amacıyla yürütülmüştür. Sonuçlar izlerken İngilizce altyazılı videolar, daha yetkin pragmatik olmaya EFL öğrenenler yardımcı altyazılar uzun tutma sonuçlandı İngiliz programı izlerken ile ana ve erek kültür ve pragmatik yetkinlik geliştirme arasındaki kültürel farklılıkların karşı öğrencilerin farkındalık kaldırdı gösterdi.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectGörsel-işitsel malzemetr_TR
dc.subjectAltyazıtr_TR
dc.subjectPragmatik Yeterliliktr_TR
dc.subjectKültürel farkındalıktr_TR
dc.subjectDeyimlertr_TR
dc.subjectAudio-visual materialtr_TR
dc.subjectSubtitlestr_TR
dc.subjectPragmatic Competencetr_TR
dc.subjectCultural awarenesstr_TR
dc.subjectİdiomstr_TR
dc.titleTHE ROLE OF WATCHING ENGLISH SUBTITLED PROGRAMS IN THE DEVELOPMENT OF SECOND LANGUAGE PRAGMATIC COMPETENCEtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe present study examined whether using English subtitled program which consists of idioms and phrases have an impact on enhancing English pragmatic competence for the fourth-year college students as foreign language learners and the effect of using videos in the language classroom on raising the students’ awareness towards the cultural differences between the main and the target culture. Furthermore, the study scrutinizes the impact of improving pragmatic competence through watching English program with subtitles on the participants’ retention. The participants of this study consisted of 20 fourth-year college students of schools of language at Sulaimaniyah University in Iraq. They watched twenty English programs that consisted of idioms with target language (hereafter TL) subtitles; each program is one minute. Two tests were utilized to gather the data of the study as a pre-test, post-test and a retention test which are a sit-down exam that designed by the researcher and a Multiple-Choice Discourse Completion Tests (hereafter MDCT) which used twice; first as post-test and later as a retention test. In order to analyze the obtained data of the study two t-tests and one one-way ANOVA were run. The results showed that watching English subtitled videos helped the EFL learners to become more competent pragmatically, raised the awareness of the students towards the cultural differences between the main and the target culture and improving pragmatic competence through watching English program with subtitles resulted in longer retention.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber74tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Tezler -- Thesis

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
432515.pdf1.51 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.