Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/2028
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDemirkaya Aygün, Nurşen-
dc.date.accessioned2019-05-22T12:24:25Z-
dc.date.available2019-05-22T12:24:25Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/2028-
dc.description.abstractBu çalışmayla, günümüzde Kız Meslek Liselerinde yaşanan sorunları ile ilgili okul yöneticisi, öğretmen ve eğiticilerin görüşlerinin alınması ve çalışılan kurum, yapılan görev, eğitim durumu ve çalışma süresine bağlı anlamlı farkların varlığı ya da yokluğu tespit edilmesi ve var olan sorunlara dönük çözüm önerileri getirilmesi hedeflenmektedir. Araştırmanın evreni, 2014 – 2015 eğitim – öğretim yılında İstanbul ili Avcılar, Eyüp, Fatih ve Gaziosmanpaşa ilçelerinde bulunan resmi Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde (Kız Meslek Lisesi) çalışan eğitim yöneticileri, öğretmen ve eğiticilerden meydana gelmektedir. Örneklem, evreni oluşturan kurumlarda çalışan ve olasılığa dayalı olmayan, örneklemede kasti örnekleme yöntemi ile tespit edilen 240 kişiden oluşmaktadır. Araştırmada kullanılacak veriler, Aslantürk tarafından geliştirilen iki bölüm, 55 maddeden oluşan beşli Likert tipi ölçek kullanılarak toplanmıştır. Anketin iç güvenirlik katsayısı Cronbach Alpha α = 0,933 olarak tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, elde edilen veriler ışığında, yaşanan sorunlara yönelik çözüm önerileri getirilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectKız Meslek Lisesi Sorunlarıtr_TR
dc.subjectKız Meslek Liseleritr_TR
dc.subjectKadın Eğitimitr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectMesleki Eğitimtr_TR
dc.subjectProblems of Vocational High Schools for Girlstr_TR
dc.subjectVocational High Schools for Girlstr_TR
dc.subjectWomen Educationtr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.subjectVocational Educationtr_TR
dc.titleKIZ MESLEK LİSELERİNDE YAŞANAN SORUNLAR HAKKINDA MESLEKİ EĞİTİM YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİ: EYÜP, GAZİOSMANPAŞA, FATİH ve AVCILAR ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolWith this study, it is aimed to get the ideas of school administrators, teachers and trainers about the problems of vocational high schools for girls and determine the existence or absence of meaningful differences related to institution of employment, role, educational status and duration of employment and bring forward proposals for the existing problems. The universe of the study is comprised of the administrators, teachers and trainers of public vocational high schools for girls which are situated in Avcılar, Eyüp, Fatih and Gaziosmanpaşa districts of İstanbul in 2014 – 2015 academic year. Sample is comprised of 240 people who are working in the institutions of the universe and selected with non-probabilistically intentional sampling method. The data to be used in the study is gathered using five point Likert scale consisting of two parts and 55 items which is developed by Aslantürk. Internal reliability coefficient is Cronbach Alpha α = 0,933. At the end of the study, in the light of the gathered data, solutions are offered for the experienced problems.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber129tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
432499.pdf4.49 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.