Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1893
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAravi, Gökhan-
dc.date.accessioned2019-05-13T08:44:16Z-
dc.date.available2019-05-13T08:44:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1893-
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesi ve toplumlarda yaygınlaşması ile artık internet kullanımı da artmış bulunmaktadır. Bu artış internet ortamında ciddi boyutlarda kaynaklar oluşmasını sağlamıştır. Bu kaynakların belli bir bölümü işlenmiş belli bir bölümü ise ham kaynaklardır. Bu ham kaynaklar işlendiği zaman belki de internet ortamından başka hiçbir ortamda ulaşılamayacak devasa raporlar ortaya çıkarmaktadır. Bu büyük boyutlu kaynakları işlemek ciddi çalışmalar ve yöntemler gerektirmektedir. Bu yöntemlerden biri de metin madenciliğidir. Metin madenciliği günümüzde hızla yaygınlaşan ve kullanışlı bir veri işleme yöntemidir. Bu çalışmada, ham kaynakların sosyal medya üzerinden nasıl toplanacağını, firmalar açısından metin madenciliği kullanarak nasıl işleneceğini ve anlamlı hale gelen bu verilerin nasıl raporlanacağı müşteri şikayet verileri üzerinden anlatılmaktadır. Bu çalışma, müşteri kayıplarını önleme ve şirket karını artırmak açısından yöneticiler için önem arz etmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectMetin Madenciliğitr_TR
dc.subjectVeri Madenciliğitr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectMüşteri Şikayet Analizitr_TR
dc.subjectText Miningtr_TR
dc.subjectData Miningtr_TR
dc.subjectSocial Mediatr_TR
dc.subjectCustomer Complaint Analysistr_TR
dc.titleMETİN MADENCİLİĞİ İLE SOSYAL MEDYA ANALİZİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolInternet usage has increased by development of technology and diffusion in societies. This increase has provided to create sources in serious dimensions on the internet environment. Some of these sources are processed and some of them are raw sources. When these raw sources are processed, it has probably presented huge reports which cannot be reached anywhere from the internet environment. Processing of these big sized resources has required serious studies and methods. One of these methods is text mining. The text mining is a data processing method which is useful and become widespread rapidly. In this study, how to collect the raw materials on the social media, how to process them with respect to firms by using the text mining and how to report these data becoming significant are explained on customer complaint data. This study is valuable for managers to avoid the customer loss and to increase the profit of their firms.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber62tr_TR
Appears in Collections:Tezler -Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
394406.pdfTez dosyası1.97 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.