Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1871
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurtoğlu, Ümit-
dc.date.accessioned2019-05-13T06:50:06Z-
dc.date.available2019-05-13T06:50:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1871-
dc.description.abstractBu araştırmayla “Mesleki Ve Teknik Anadolu Liselerinde Staj Yapan Öğrencilerin İşletmelerde Beceri Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Yolları” başlığı altında 3308 Sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu uyarınca öğrencilere işletmelerde yaptırılan uygulama faaliyetinin analiz edilmesine, karşılaşılan sorunların tespitine ve bu sorunlara ilişkin çözüm yollarının saptanmasına çalışılmıştır. Araştırma iki bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın birinci bölümünde mesleki ve teknik eğitimin tarihçesi, mesleki ve teknik eğitimin genel yapısı, çeşitli ülkelerdeki mesleki ve teknik eğitim, Türkiye’de mesleki ve teknik eğitime ilişkin başlıca uygulama ve projeler, ülkemizdeki yasal düzenlemeler ile mesleki ve teknik eğitimin uygulanmasına ilişkin bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde ise anket çözümlemesi yoluyla elde edilen bulgular ve bu bulgulara dayanarak elde edilen sonuçlara yer verilerek önerilerde bulunulmuştur. Araştırmanın evrenini; İstanbul ili Güngören İlçesinde mesleki ve teknik liselerde 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’na göre staj yapan, son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Anket bu okullarda staj yapan 253 öğrenciye uygulanmıştır. Cevaplanan anketlerin tamamı analize uygun bulunmuş ve araştırma kapsamında değerlendirilmiştir. Anket aracılığı ile elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve varyans (anova) kullanılarak analiz edilmiştir. Gruplar arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı p <0.05 düzeyinde test edilmiştir. Araştırma sonucunda işletmelerde beceri eğitimi gören öğrencilerin ücret, izin vb. konularda sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştirtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectBeceri Eğitimitr_TR
dc.subjectMesleki Eğitimtr_TR
dc.subjectMesleki ve Teknik Liselertr_TR
dc.subjectKoordinatörlüktr_TR
dc.subjectStajtr_TR
dc.subjectAbility Educationtr_TR
dc.subjectVocational Educationtr_TR
dc.subjectVocational and Technical High Schoolstr_TR
dc.subjectCoordinatortr_TR
dc.subjectInternshiptr_TR
dc.titleMESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSELERİNDE STAJ YAPAN ÖĞRENCİLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM YOLLARItr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe aim of this study is to analyze the practice, made in accordance with the apprenticeship and vocational training law numbered 3308, commissioned in the enterprises and to determine the problems encountered through this practice and to determine the solutions to the problems under the title of “Solutions and Problems that Students, Doing Internship in Anatolian Vocational and Technical High Schools, Encountered in Business Skills Training Education Lesson” This study consists of two parts. In the first part; information is given on the history of vocational and technical education, the basic structure of vocational and technical education, vocational and technical education in various countries, leading projects and practices regarding vocational and technical education in Turkey, legislative regulations in our country and information regarding vocational and technical education. In the second part of the study, the findings obtained through the survey and the suggestions based on these findings are mentioned. The population of the study consists of the senior students doing internship in accordance with the apprenticeship and vocational training law numbered 3308 in Vocational and Technical High Schools in Güngören, İstanbul. Surveys were applied to 253 students doing internship in these schools. All surveys were suitable for analysis and evaluated in the study. SPSS statistics program was used to analyze the data obtained by means of the survey. Obtained data were analyzed using frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, t-test and variant (anova). Whether there is a significant difference between the groups or not is ascertained at a level of p – 0.05. At the end of the study it is presented that students of business skills training education lesson are experiencing problems with wages, taking leaves etc.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber95tr_TR
dc.identifier.bibliographictagYURTOĞLU, Ümit, Mesleki Ve Teknik Anadolu Liselerinde Staj Yapan Öğrencilerin İşletmelerde Beceri Eğitimi Dersinde Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Yolları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, 2015.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
391625.pdfTez dosyası15.88 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.