Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1869
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGökdemir, Nalan-
dc.date.accessioned2019-05-13T06:30:57Z-
dc.date.available2019-05-13T06:30:57Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1869-
dc.description.abstractGünümüzde sinema sanatsal yönünden daha çok ekonomik bakımdan gündemde hayatını sürdürmektedir. Sinemanın bir endüstriye dönüşmesiyle birlikte, sinemanın yapımı dışında en önemli süreç, dağıtım aşamasıdır. Ancak bu dağıtım aşaması, sinema salonu, televizyon, internet gibi çeşitli kanallar yoluyla olabilmektedir. 2000 yılı sonrası sinema gittikçe artan bir ilgi uyandırmaya başlamıştır. Sinema seyircisi artmaya ve reklam gibi pazarlama araçları ile seyirciye daha çok ulaşılmaya çalışılmıştır. İletişim teknolojinin artması ile, sinema kanalları çeşitlenmiş, gelişmiş ve artmıştır. Sinema her geçen Türkiye'de bir pazarlama aracı olarak hemen her kitleye ulaşmaktadır. Günümüzde, dağıtım kanalları şirketler aracılığı ile yapılmaktadır. Bu çalışmada Türk sinemasında pazarlama açısından dağıtım faaliyetleri ve uygulanan pazarlama faaliyetleri incelenmiştir. Bu çalışmanın sonucu olarak, son yılların tek dev sektörü sinema olduğu görülmektedir. Bu etkileşimin artması, son yılların fenomeni olan iletişim teknolojileri sayesinde çok geniş kitlerde etkili olabilmektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectKüreselleşmetr_TR
dc.subjectTürk Sinemasıtr_TR
dc.subjectDağıtım Kanallarıtr_TR
dc.subjectReklamtr_TR
dc.subjectGlobalizationtr_TR
dc.subjectTurkish Cinematr_TR
dc.subjectDistribution Channelstr_TR
dc.titleKÜRESELLEŞMENİN EKONOMİK BOYUTU VE FİLM ENDÜSTRİSİ İLİŞKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolCinema keeps its life in terms of economy rather than its artistic aspect in today. With the tranformimg an industry of cinema, excluding cinema production, the most important process is its distrubution. However, this distrubution is through cinema hall, Television and the internet in today. After 2000, cinema has begun to evoke an increasing corcern more and more. While audience of cinema, with the marketing tools like advertising it is tried to reach the audience. With the increasing the communication technologies, cinema channels are varied, developed and have increased. Cinema, each passing day, in Turkey, as a marketing tool, reaches almost all masses. Today, the distrubution channels are made through the companies. In this study, in Turkish cinema in terms of marketing, it is examinde the distrubution activities and the adopted marketing activities. As a result of this study, the huge sector of the last years is the cinema. The increasing of this interaction is through the communication technologies that are phenomenon of the last years. In this case, cinema reaches the widen masses.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber117tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
391622.pdfTez dosyası1.75 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.