Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1865
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİnan, Gülcan-
dc.date.accessioned2019-05-13T06:05:20Z-
dc.date.available2019-05-13T06:05:20Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1865-
dc.description.abstractÖğretmenlerin yüksek düzeyde problem çözme becerisine ve duygusal zekâ düzeyine sahip oluĢu eğitimin kalitesini arttırıcı etki yaratacaktır. Ancak öğretmenlerin klasik sistemden tam olarak sıyrılamamıĢ olması bunun önünde en büyük engellerden birini oluĢturmaktadır. Bu çalıĢmada öğretmenlerin duygusal zekâ düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki iliĢki incelenmiĢtir. Bireyin duygusal zekâsı ile problem çözme becerisi arasında iliĢki olduğu düĢünülmektedir. Yapılan araĢtırma sonucunda da iliĢki bulunmuĢtur. AraĢtırmanın evreni, Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Örneklem ise Ġstanbul ili Küçükçekmece ilçesinde yer rastgele seçilen okullarda görev yapan öğretmenleri kapsamaktadır. Yapılan araĢtırmaya göre katılımcıların duygusal zekâ ve problem çözme becerileri ölçeklerinin ortalama puanları tespit edilmiĢtir. Katılımcıların verdikleri cevaplar incelendiğinde duygusal zekâ düzeylerinin yüksek çıktığı görülmüĢtür. Katılımcıların problem çözme becerileri ve duygusal zekâ düzeylerine göre cinsiyetler arasında anlamlı farklılık bulunmamıĢtır. Ayrıca yaĢ, mesleki kıdem, çalıĢılan kurum gibi değiĢkenler arasında da anlamlı farklılık görülmemiĢtir. Ancak duygusal zekâ düzeyi ile problem çözme becerileri arasında iliĢki bulunmuĢturtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectZekatr_TR
dc.subjectDuygusal zekatr_TR
dc.subjectProblem çözmetr_TR
dc.subjectOrtaokul öğretmenleritr_TR
dc.subjectEğitimtr_TR
dc.subjectİntelligencetr_TR
dc.subjectEmotional intelligencetr_TR
dc.subjectProblem solvingtr_TR
dc.subjectTeachers of Secondary Schooltr_TR
dc.subjectEducationtr_TR
dc.titleORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ VE DUYGUSAL ZEKÂ İLİŞKİSİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber69tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
385701.pdfTez dosyası1.74 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.