Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1825
Title: ORTAOKUL MÜDÜRLERİNDEN KÜLTÜREL LİDERLİK ROLÜNÜN ÖĞRENEN OKUL DÜZEYİNE ETKİSİ (İSTANBUL- BEYKOZ ÖRNEĞİ)
Authors: Tuna, Mehmet Rıza
Keywords: Öğrenen Örgüt
Öğrenen Okul
Kültürel Liderlik
Ortaokul
Okul Müdürü
Learning Organization
Learning School
Cultural Leadership
Junior High School
Director Of School
Issue Date: 2014
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Okul gibi bireylerin ve toplumların geleceğini in a eden yapıların kendilerini yenilemesi ve deği en artlara uyum sağlaması hayati bir öneme sahiptir. Bunun için önemli bir rolde bulunan okul müdürlerinin liderlik gücüyle bu deği im ve yenilenmeye öncülük etmesi gerekmektedir. Bu ara tırmada, Ortaokullarda okul müdürünün kültürel liderlik özelliğinin yönettiği okulun, öğrenen okul olma düzeyine etkisinin incelenmesi amaçlanmı tır. Bunun için Đstanbul ili Beykoz ilçesindeki 17 Ortaokulda görev yapan 284 öğretmene, Öğrenen Okul Ölçeği ve Kültürel Liderlik Ölçeği uygulanmı tır. Deği kenler arasındaki ili kinin gücü için korelâsyon katsayıları hesaplanmı , ayrıca; deği kenlerin birbirlerini etkileyip etkilemediğini ve açıklama gücünü hesaplamak için ise çoklu regresyon analizi gerçekle tirilmi tir. Ara tırmamız veri analizleri sonucunda; Öğretmenlerin algısına göre, ortaokul yöneticilerinin kültürel liderlik rollerini gerçekle tirme düzeyleri ile okulunun öğrenen okul olması arasında anlamlı, kuvvetli bir ili kinin var olduğu bu ili kinin yönünün pozitif olduğu tespit edilmi tir. Yani ba ka bir ifadeyle, okul müdürünün kültürel liderlik düzeyi arttıkça, okulunun öğrenen okul olma düzeyi buna paralel olarak artmaktadır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/1825
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
361678.pdfTez dosyası2.38 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.