Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Derya-
dc.date.accessioned2019-05-10T08:05:58Z-
dc.date.available2019-05-10T08:05:58Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1808-
dc.description.abstractİnsanlık tarihi değişik toplumların ve toplumsal yapıların evrimine bağlı olarak farklı kültürlere sahip olmuştur. İnsanlar toplumları, toplumlar kültürleri, kültürler de markaları etkilemektedir. Markaların kültürlerden etkilendiği gerçeğinden hareketle, bu iki kahve markasının logoları göstergebilimsel olarak incelenmiştir. Özellikle uluslararası bir marka olan Starbucks daha global imgeler sergilemektedir. Kahve Dünyası ise daha yerel imgeler sergilemektedir. Seçilen iki kahve evinin marka iletişimi, ürünün doğru hedef kitlesine ulaştırılabilmesi için önem taşımaktadır. Çok uluslu küresel kuruluşlar, hedef kitle ile iletişime girebilmek için görsel algılamanın önemini vurgulamaktadır. Bu nedenle logolar kurumların ve ürünlerinin hatırlanabilir olmasında önemlidir. Küresel bir marka olan Starbucks ile yerel bir marka olan Kahve Dünyası logoları göstergebilimsel olarak incelenmiştir. Starbucks logosu soyut algı, Kahve Dünyası logosu somut algı oluşturmaktadır ve markalarının var olan imajlarıyla örtüşmektedirler.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectMarkatr_TR
dc.subjectKüreselleşmetr_TR
dc.subjectKahvetr_TR
dc.subjectHalkla İlişkilertr_TR
dc.subjectStarbuckstr_TR
dc.subjectKahve Dünyasıtr_TR
dc.subjectGöstergebilimtr_TR
dc.subjectCulturetr_TR
dc.subjectTrademarktr_TR
dc.subjectWorlwidetr_TR
dc.subjectCoffeetr_TR
dc.subjectPublic relationstr_TR
dc.subjectStarbuckstr_TR
dc.subjectKahve Dünyasıtr_TR
dc.subjectSemioticstr_TR
dc.titleMARKALAŞMA VE KÜLTÜR STARBUCKS COFFEE VE KAHVE DÜNYASI LOGOLARININ GÖSTERGEBİLİMSEL İNCELENMESİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolHuman history has shown us different cultures depending on the evolution of different societies and social structures. People, communities, societies and cultures, cultures that affects brands. Changing consumption hobits of societies located in the brands of culture. Brands affected by the fact that the movement of these two cultures and coffee brand logos are explored as a semiotic. Especially an international brand is more global imagery of Starbucks. Kahve Dünyası is more local images. Selected brand communication of two coffee houses, the product is important in order to reach the right audience. Global multinational organizations, communications with consumers to enter emphasizes the importance of visual perception. Therefore, corporate logos and products is important in that it can be remembered. A global brand with a local brand that Starbucks Coffee World semiotic logos are investigated. Starbucks logo abstract perception, create perception Coffee World logo are concrete and there are brands that are consistent with the image.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber142tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
368175.pdfTez dosyası8.41 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.