Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1795
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGökmen, Bülent-
dc.date.accessioned2019-05-09T08:53:46Z-
dc.date.available2019-05-09T08:53:46Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1795-
dc.description.abstractBu çalıĢma resmi özel eğitim okulu yöneticilerinin (müdür ve müdür yardımcısı) psikolojik dayanıklılık ve iĢ doyumları arasındaki iliĢkinin incelenmesi amacıyla yapılmıĢtır. Araştırmanın örneklemini, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü‟ nün wep sayfasından alınan verilere göre Ġstanbul Ġli‟ nde bulanan 53 adet resmi özel eğitim okulunda görev yapan 137 (32 kadın ve 105 erkek) müdür ve müdür yardımcısı oluĢturmaktadır. AraĢtırma ile ilgili veriler, birinci bölümünde “KiĢisel Bilgi Formu” ikinci bölümde “Minnesota ĠĢ Doyum Ölçeği” ve üçüncü bölümde “YetiĢkinler Ġçin Psikolojik Dayanıklılık Ölçeği” ile toplanmıĢtır. AraĢtırma verileri SPSS for Windows 15.0 istatistik paket programıyla analiz edilmiĢtir. DeğiĢkenlerden normal dağılım gösteren ikili grupların (cinsiyet, medeni durum gibi) karĢılaĢtırılmasında bağımsız gruplar t testi, normal dağılım gösteren ikiden fazla grup (kıdem,okul türü gibi) karĢılaĢtırılmalarında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıĢtır. AraĢtırma bulgularına göre; özel eğitim okulu yöneticilerinin psikolojik dayanıklılık puanlarının cinsiyet, yaĢ, medeni durum, mezuniyet alanı ve çalıĢtığı kurum türüne göre anlamlı farklılıklar göstermediğini ortaya koymuĢtur. Bununla birlikte yöneticilerin; cinsiyet, öğrenim durumu ve görevdeki unvan değiĢkenine göre iş doyumları farklılaşmaktadır. Yöneticilerinin iĢ doyum düzeyleri psikolojik dayanıklılıklarını etkilememektedir. Araştırmanın diğer bulguları literatür ışığında tartışılarak yorumlanmış ve ilerde yapılabilecek araştırmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.subjectPsikolojik dayanıklılıktr_TR
dc.subjectİş doyumutr_TR
dc.subjectÖzel eğitimtr_TR
dc.subjectÖzel eğitim okulutr_TR
dc.subjectYöneticitr_TR
dc.subjectResiliencetr_TR
dc.subjectJob satisfactiontr_TR
dc.subjectSpecial educationtr_TR
dc.subjectSchools for special educationtr_TR
dc.subjectAdministratorstr_TR
dc.titleÖZEL EĞİTİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN PSİKOLOJİK DAYANIKLILIK VE İŞ DOYUMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ (İSTANBUL ÖRNEĞİ)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolThe aim of the present study was to investigate the relationship between resilience and job satisfaction for administrators of state schools for special education (director and vice director). The sample consisted of 137 directors and vice directors(32 female and 105 male) working at 53 state schools for special education in Istanbul listed on the General Directorate of Special Education and Counseling Services website in 2012-2013 school year. The data was collected by “Demographic Information Form”, “Minnesota Job Satisfaction Questionnaire” and “Resilience Questionnaire for Adults”. SPSS for windows 15.0 statistics program was used to analyze the data. Independent samples t test and One Way Analysis of Variance (ANOVA) were used to investigate whether resilience and/or job satisfaction change as a function of gender, marital status, seniority, school type etc. The results showed that total resilience scores of administrators of schools for special education does not change as a function of gender, age, marital status, major of graduation and workplace. However, the administrators‟ job satisfaction level changes as a function of gender, major of graduation and seniority. The administrators‟ job satisfaction level does not affect their resilience. Other findings of present study were discussed based on the previous literature and some suggestions were presented for future studies.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber114tr_TR
dc.identifier.bibliographictagGökmen, Bülent Yüksek Lisans, İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Birsen Ekinci Şubat 2014, 114 sayfatr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
361683.pdfTez Dosyası1.98 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.