Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11547/1766
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Başar, İlkin | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-08T06:52:36Z | - |
dc.date.available | 2019-05-08T06:52:36Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11547/1766 | - |
dc.description.abstract | The main purpose of this study was to reveal the inseparability of language and culture in foreign language learning. To prove this hypothesis, a survey was conducted on the literature related to culture teaching in EFL and on the ELT course books to see cultural items in the reading texts. For the analysis of cultural items in the course books, a criteria was prepared under the influence of Byram’s (1993) course book evaluation criteria. Throughout the course book analysis, it was seen that the reading texts present culture but not well enough. Therefore, some suggestions are provided. In this respect, it can be said that a language teacher’s decision to work on cultural items separately within a language classroom is crucial to make the language learning process complete. | tr_TR |
dc.language.iso | en | tr_TR |
dc.publisher | İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ | tr_TR |
dc.subject | Culture | tr_TR |
dc.subject | Culture teaching | tr_TR |
dc.subject | EFL (English as a Foreign Language) | tr_TR |
dc.subject | ELT (English Language Teaching) | tr_TR |
dc.subject | Kültür | tr_TR |
dc.subject | Kültür öğretimi | tr_TR |
dc.subject | EFL (İngilizce’nin yabancı dil olarak öğrenimi) | tr_TR |
dc.subject | ELT ( İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretimi) | tr_TR |
dc.title | CULTURAL ITEMS IN READING TEXTS IN EFL CLASSES | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
dc.description.abstractol | Bu çalışmanın temel amacı, yabancı dil öğretiminde dilin ve kültürün ayrılmaz olduğunu ortaya çıkarmaktır. Bu hipotezi kanıtlamak için, yabancı dil öğretimi anabilim dalında yazılan çeşitli kitap ve makaleler okunmuş ve ders kitaplarında yer alan okuma parçalarındaki kültürel öğeler analiz edilmiştir. Kitaplardaki bu analizi yapabilmek için, Byram’dan (1993) esinlenerek bir kriter hazırlanmıştır. Analiz süresince, kitaplardaki okuma parçalarında kültürün sunulduğu fakat yeterli ölçüde olmadığı görülmüştür. Bu sebeple, yabancı dil öğretmenleri için bazı öneriler sunulmuştur. Bu anlamda, kültürel öğeleri ayrı ayrı işlemenin yabancı dil öğretmeninin kendi kararına kaldığı ve bu kararın dil öğretimini tam olarak sağlamak için büyük önem taşıdığı söylenebilir. | tr_TR |
dc.publisher.firstpagenumber | 1 | tr_TR |
dc.publisher.lastpagenumber | 50 | tr_TR |
Appears in Collections: | Tezler -- Thesis |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
349147.pdf | Tez Dosyası | 318.19 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.