Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1552
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAytaş, Bahattin-
dc.date.accessioned2019-04-28T06:24:44Z-
dc.date.available2019-04-28T06:24:44Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1552-
dc.description.abstractÖzellikle son yarım yüzyılda siyasal, ekonomik, sosyo-kültürel, iletişim ve teknolojik alanlarda dünyayı etkileyen değişim ve dönüşümlerin bir neticesi olarak ortaya çıkan küreselleşme ile birlikte; dünyada, uluslar, toplumlar ve yerel gruplar arasındaki karşılıklı ilişkiler ve etkileşimler derinleşerek genişlemiş ve hızlanmıştır. Uluslararası düzeyde ticaret yapan sermaye kuruluşlarının ticaret hacimlerini genişletme çabası, yeni üretim ve tüketim anlayışlarını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca iletişim araçlarının baş döndürücü bir hızda gelişmesi ve yayılması ile birlikte, medya teknolojilerinin de katkısıyla bilginin paylaşımı ve kültürel etkileşim artmıştır. Tüm bunlar yaşanırken küreselleşme, ulus devlet modelini de etkilemiş ve kamu yönetimi anlayışında bazı değişiklikler yapılmasını zorunlu kılmıştır. Özellikle gelişmiş ülkeler ve dünyanın gelişmekte olan birçok ülkesinde merkezi yönetim ve yerel yönetimlerin yeniden yapılandırılması ile ilgili çalışmalar devam etmektedir. Bu çalışmalarda yerel yönetimlerin, sadece etkin, verimli ve kaliteli kamu hizmetleri sunan bir yapı olmaktan daha çok ekonomik gelişmelerde daha etkili bir rol üstlenen, kendi kaynağını oluşturan, uluslararası ilişkilerde etkili roller üstlenebilen bir yapıda olması hedeflenmiştir. Yerel yönetimlerin önem kazandığı günümüz yeni kamu anlayışı ile birlikte merkezi yönetimler, yetkilerinin bir kısmını yerel yönetimlere devretmek zorunda kalmışlardır. Ülkemizde yerel yönetimlerin tarihi pek eskilere dayanmamakla birlikte; özellikle 1980’lerden sonra çıkarılan yasalar ve 1990’larda hazırlanmaya başlanan reform paketleri ile birlikte yerel yönetimlerin güçlendirilmesi sağlanmıştır. Yerel yönetimlerin güçlendirilmesi ile birlikte, bu alanda yapılan yerel siyaset de önem kazanmış ve yerel siyasetin genel siyasete olan etkisi artmıştır. Yerel siyasetin merkezinde bulunan belediye başkanlarını, yönettikleri organizasyonların yerel yönetim liderleri olarak tanımlayabiliriz. Ülkemizde, yerel yönetimlerin yakın dönemlere kadar pek fazla önemsenmediği, işlerin daha çok partilerin il ve ilçe yönetimleri aracılığı ile yürütüldüğü ancak 1990’lardan itibaren önem kazandığı göz önünde bulundurulduğunda; yerel yönetim liderliği kavramının siyaset literatüründe pek fazla kullanılmadığı görülecektir. Bu çalışmada; 2002, 2007 ve 2011 genel seçimlerinde büyük başarı elde ederek üç dönem üst üste T.C. Başbakanlık koltuğuna oturan AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, 1994 ile 1998 yılları arasında yerel yönetim lideri iken İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı görevinde gösterdiği performansın ve lider özelliklerinin siyasal yükselişine etkisi incelenecektir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜtr_TR
dc.titleYEREL YÖNETİM LİDERLİĞİNİN SİYASAL YÜKSELİŞE ETKİSİ: RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÖRNEĞİtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolInteractions and interrelations between the societies, nations and local groups in the world has expanded and speeded up with globalizations that generated as a result of political, social-cultural, communicational and technological changes and alternations especially in the last half-century. The attempt of international trade companies to enlarge their trade volume has created new perceptions about production and consumption. Moreover developing and spreading of mass media with a dizzying speed with the help of media technologies has increased sharing of information and cultural interactions. When all of these have happened, globalization has affected the model of nation states and obliged to make changes in public administrations. Studies about reconstituting of central and public administrations in especially developing and developed countries of the world have continued. In these studies, its aim to make local administration to take a role in economical development, to have its own resources, to have more active role in international relations rather than being active and beneficial and giving qualified public services. Central administrations have handed over some of their authorities to public administrations as a result of recent local perceptions and popularity of local administration. While the historical background of local administration in Turkey is not so long, local administrations have gone strength to strength especially with the laws that made after 1980s and reforms that start to prepare in 1990s. The local politics have gained importance and general politics have been impressed in local politics after these supports. The mayors that are in the central of local politics can be introduced as the head of local administration. When it is taking into account that local administrations in our country have been ignored up to recent dates and the works in local administrations were mostly supported by city and county organizations of parties up to 1990s, it seems that the concept of head of local administration has not used so much in the politic literature. In that study, we analyze Recep Tayyip Erdoğan’s performance and his leadership characteristics during his city manager in Istanbul between 1994-1998 and its effects on the political rising of Recep Tayyip Erdoğan who is the leader of Justice and Development Party(AKP) and become Prime Minister of Turkey three times over and over in 2002,2007 and 2011.tr_TR
dc.publisher.firstpagenumber1tr_TR
dc.publisher.lastpagenumber175tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
YEREL YÖNETİM LİDERLİĞİNİN SİYASAL YÜKSELİŞE ETKİSİ RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÖRNEĞİ .pdfYüksek Lisans Tez Dosyası1.53 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.