Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/1461
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDalaman, Işıl-
dc.date.accessioned2019-04-19T08:43:23Z-
dc.date.available2019-04-19T08:43:23Z-
dc.date.issued2017-05-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11547/1461-
dc.description.abstractKendine özgü özelliklere sahip olan “Büyüme İvmelendirici Süreç” (Growth Hacking), başlangıç girişimlerinin rekabetçi ekosistemde hızlı büyümeyi, müşteri kazanımını ve ürün pazar uyumunu elde edebilmek için mücadele ettiği dönemde ortaya çıkmıştır. Bu çalışma, 2010 yılında ortaya çıkmış olan kavramla ilgili genel bilgiler ve bakış açısı sunmuş, büyüme ivmelendirici sürecin stratejilerini uygulayarak büyük başarılar elde etmiş olan üstün teknolojili firmaların örneklerini değerlendirmiştir. Aynı zamanda, bu disiplinin ortaya çıkardığı spesifik yetenekler taşıyan ve büyüme ivmelendirici sürecin stratejilerini etkili bir şekilde uygulayan “Büyüme İvmelendirme Uzmanı” (Growth Hacker) ve özellikleri tanımlanmıştır. Büyüme ivmelendirici süreç ile geleneksel pazarlama arasındaki yaklaşım ve zihniyet farklılıkları incelenmiştir. Uber, bir ulaşım ağı şirketi olarak hızlı büyümeye öncülük etmiş ve ürün geliştirmeyi başarılı bir şekilde yürütmüştür. Büyüme ivmelendirici sürecin uygulandığı alanda başarılı bir örnek olduğu için tercih edilmiş ve nitel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Uber tarafından uygulanan stratejiler; büyüme ivmelendirici sürecin temelini oluşturan pazarlama ve ürün geliştirme disiplinleri baz alınarak değerlendirilmiştir. Uber'in “büyüme ivmelendiricileri” olarak adlandırılan stratejilerinin uygulanması analiz edilerek pazarlama ve ürün geliştirmeye dayalı olan disiplinler değerlendirilmiştir. Müşteri kazanımı, ürün pazar uyumu (PMF), yönlendirme pazarlaması (viral pazarlama), dalgalanma fiyatlandırması, pazar genişletme stratejisi, ağızdan ağıza pazarlama (WOMM), erken benimseyenler savunuculuğu, itibar sistemi, düzen bozucu inovasyon gibi yöntemler, örneklerle açıklanmıştır. Paylaşım ekonomisinin yükselişi ile birlikte teknoloji devleri arasında yeni bir rekabet ortamı ortaya çıkmıştır. Teknoloji dünyasında çok kısa sürede büyük başarı yakalayan ve hızlı büyüyen yüksek teknolojili yatırım şirketlerinden biri olan Uber, büyüme ivmelendirici süreci uygulamalarında dikkate değer bir çalışma örneği olduğundan tercih edilmiştir Ekonomi dünyasından başarılı örnekler verilerek konunun zihinlerde somutlaştırılması ve ekonomi dünyası ile akademik dünyayı birbirine entegre eden bir bilgi köprüsü oluşturulması amaçlanmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCEStr_TR
dc.subjectBüyüme İvmelendirici Süreçtr_TR
dc.subjectÜrün Geliştirmetr_TR
dc.subjectAğızdan Ağıza Pazarlamatr_TR
dc.subjectÜrün Pazar Uyumutr_TR
dc.subjectMüşteri Kazanımıtr_TR
dc.subjectDalgalanma Fiyatlandırmasıtr_TR
dc.subjectPazar Genişletme Stratejisitr_TR
dc.subjectYönlendirme (Viral) Pazarlamasıtr_TR
dc.subjectErken Benimseyenler Savunuculuğutr_TR
dc.subjectİtibar Sistemitr_TR
dc.subjectDüzen Bozucu İnovasyontr_TR
dc.subjectGrowth Hackingtr_TR
dc.subjectProduct Developmenttr_TR
dc.subjectProduct Market Fit (PMF)tr_TR
dc.subjectCustomer Acquisitiontr_TR
dc.subjectProduct Market Fittr_TR
dc.subjectReferral Marketingtr_TR
dc.subjectWord of Mouth Marketing (WOMM)tr_TR
dc.subjectEarly Adopter Advocacytr_TR
dc.subjectSurge Pricingtr_TR
dc.subjectEntreprise Expansiontr_TR
dc.subjectDisruptive Innovationtr_TR
dc.titleTHE OVERVIEW OF “GROWTH HACKING”: THE EVALUATION OF IMPLEMENTATIONS ON UBERtr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.description.abstractolGrowth hacking, which has its unique characteristics, emerged when startups were struggling with challenges in the competitive startup ecosystem for achieving the rapid growth, customer acquisition, and product market fit. This study gave general information about the growth hacking term that is created in 2010 and focused on the examples of technology giants that have applied growth hacking strategies and achieved great success by applying its methods. At the same time, this study describes the characteristics of growth hackers, which have emerged in this area with their specific features and implement growth hacking strategies in an expert manner. The approach and mentality differences between growth hacking and traditional marketing were examined. As the transportation network company, Uber pioneered the rapid growth and determined product development. Uber has been handled as a case study as it is an enormous example of growth hacking implementations. The qualitative research was conducted and the strategies that have been applied by Uber are evaluated through marketing channels and product development, which forms the basis of growth hacking. The implementation of Uber's potential growth hacking strategies that are referred to as “growth accelerators” are analyzed and the applied disciplines are evaluated. The methods such as customer acquisition, product market fit (PMF), referral marketing, surge pricing, market expansion strategy, word of mouth marketing (WOMM), early adopter advocacy, reputation system, disruptive innovation are demonstrated. It is aimed to embody the subject in the minds by giving the successful examples from the economy world and create an information bridge between the world of economics and the academic world.tr_TR
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE OVERVIEW OF “GROWTH HACKING” THE EVALUATION OF IMPLEMENTATIONS ON UBER.pdfYüksek Lisans Tez Dosyası3.82 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.