Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/11227
Title: SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE OYUNLAŞTIRMANIN ETKİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Authors: ARSLAN, Neslihan
Issue Date: 2024
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Abstract: Son yıllarda yaşamın birçok alanında kullanılan oyunlaştırma eğitim ortamlarında da kullanılmaktadır. Eğitim öğretim ortamlarında kullanılan oyunlaştırmadaki temel amaç, oyunu fark ettirmeden bir sistem içine entegre ederek, öğrencilerin davranışlarındaki değişikliği gözlemlemektir. Araştırmalar, öğretme öğrenme ortamlarında uygulanan oyunlaştırma sayesinde öğrencilerin derse karşı tutum, motivasyon ve performansları geliştirilerek, kalıcı öğrenmeye katkı sağladığını vurgulamaktadır. Oyunlaştırmanın kullanıldığı disiplinlerden biri matematik dersidir. Araştırmalar, matematik öğretiminde oyunlaştırmanın soyut kavramların somut ve eğlenceli bir bağlamda öğrenilmesine olanak sağlayabileceğine, öğrencilerin problem çözme becerilerini güçlendiğine, öğrencilere hatalardan korkmadan öğrenme fırsatı verebileceğine işaret etmektedir. Bu araştırmanın temel amacı sınıf öğretmenlerinin matematik öğretiminde oyunlaştırma kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan “tekli durum deseni” kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan oyunlaştırma eğitimleri almış, oyunlaştırılmış ders planı tasarımını yapabilen, sınıflarında bu yöntemi uygulayabilecek bilgi ve tecrübeye sahip 11 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış ve içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak çıkan sonuçların başında öğretmenlerin oyunlaştırma ile bazı kurum ve kuruluşlar aracılığı ile veya seminer, konferans, atölye çalışmaları gibi bilimsel toplantılarda tanışmış olmalarıdır. Öğretmenlerin farklı yollarla oyunlaştırma ile tanışmalarının altında yatan sebeplerin de genellikle mesleki gelişim ve yenilikçi öğretme yaklaşım ve yöntemleri olduğu görülmektedir. Araştırmada elde edilen bir diğer sonuç ise oyunlaştırmanın çok boyutlu olarak öğrenciye, öğretmene ve öğretme öğrenme sürecine matematik dersi bağlamında kazandırdıkları olmuştur. Oyunlaştırmanın öğrencilerin matematik dersine karşı ilgi, istek ve motivasyonları ile derse katılımlarının arttığı, derse karşı viii olumlu tutumlar geliştirdikleri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, sosyal ve duygusal beceriler gibi 21. yy. olarak adlandırılan becerilerinin gelişimine katkı sağladığı sonuçları ortaya çıkmıştır. Araştırma matematik öğretiminde oyunlaştırma kullanımının getirdiği avantajların yanı sıra yöntemin dezavantajları ve zorluklarına dikkat çekmektedir. Son olarak oyunlaştırmanın gelecekteki durumu ve yaygınlaşmasına yönelik öğretmenlerin görüş ve önerileri ele alınmıştır.
URI: http://hdl.handle.net/11547/11227
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10625680.pdf1.91 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.