Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10877
Title: MİYAZAKİ SİNEMASINDA KAHRAMANIN DÖNÜŞÜMÜ
Authors: ÇETİNKAYA, Hümeyra
Issue Date: 2023
Publisher: İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Abstract: Hayao Miyazaki bir Japon ve manga sanatçısı, anime çizeri, yönetmen ve senaristtir. Animasyon alanında genellikle doğa, Japon kültürü, çevrecilik gibi temaların bulunduğu filmler yapmıştır. Ürettiği eserlerle dünyaya açılmasının ilk basamağı Rüzgarlı Vadi (Nausicaa Of The Valley Of The Wind) isimli film olsa da, Hayao Miyazaki'nin dünya üzerinde başarısını kanıtlayan ve tanınmasını sağlayan 2001 yılında en iyi animasyon Oscar ödülü aldığı Ruhların Kaçışı (Sprited Away) filmidir. Hayao Miyazaki, sadece Japonya'nın değil, dünya sinemasının önemli bir figürüdür. Manga ve anime dünyasının tartışmasız en etkileyici sanatçılarından biridir. Miyazaki'nin filmlerindeki karakterler her yönüyle özenli ve orijinaldir. Fizik, sosyal ve psikolojik özellikleri birbiriyle bütün oluşturmaktadır. Filmleri Japon kültürüyle çok yakından ilgilidir. Mitolojik unsurlar, geleneksel giysiler ve kültürel ritüeller gibi toplumsal bilinçaltını temsil eden unsurlar filmlerinin ana unsurudur. Bu bağlamda Miyazaki’nin en başarılı ve Oscar ödüllü filmi olan Ruhların Kaçışı (2001) filminin küçük kız kahramanı Chihiro’nun yaşadığı yolculuk ve bu yolculuğun onun gelişimdeki yeri J. Campbell’in “Kahramanın Yolculuğu ve Monomit” modeli üzerinden incelenmiştir. Chihiro’nun geçirdiği hem dış hem de iç yolculuğun Campbell’in modeline uygunluğu modelin içerdiği evreler üzerinden ortaya konulmuştur. Konuyla ilgili literatür taramasına gidilmiş, filmlerden, tezlerden ve kitaplardan yararlanılmış elde edilen veriler betimsel analiz yöntemine tabi tutulmuştur. Çalışma genel olarak dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünde animasyonun tarihsel süreci ifade edilirken, ikinci bölümünde animasyon sanatındaki mekan ve karakter tasarımından, üçüncü bölümde Miyazaki’nin filmlerindeki karakter unsurundan bahsedilmiştir. Dördüncü ve son bölümünde ise karakterlerin analizi gerçekleştirilmiştir. Her bölüm, Miyazaki'nin eşsiz sanatının daha derin bir anlayışını sağlamak için titizlikle hazırlanmış ve sunulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10877
Appears in Collections:Tezler -- Thesis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10577030.pdf1.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.