Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://hdl.handle.net/11547/10827
Başlık: Yabancılaraa Türkçe öğretiminde İleri Seviyede Anlamsal Boyutta Dil öğretiminin önemi
Yazarlar: MURAT, Mualla
Yayın Tarihi: 2017
Yayıncı: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Özet: Dil bilgisi, metin bilgisinden asla ayrõ dŸşŸnŸlemez. Bir ifade, dil bilgisi kurallarõyla, metnin anlam bŸtŸnlŸğŸnden ibarettir. Bir ifadenin doğru algõlanmasõ sadece dil bilgisine ya da sadece metin bilgisine bağlõ kalamaz. Her ikisi birden o ifadeyi karşõlar. Bu durumda dil bilgisinin kendi kurallarõ, metin bilgisiyle kullanõlõrken toplum kŸltŸrŸne ve o kŸltŸrŸ taşõyan bireyin asõl anlatmak istediğini dil bilgisine göre biçimlendirmesine bağlõdõr. Bu sonuçtan ortaya çõkan yepyeni kurallar zaman içinde o dile yeni kurallar katar. Sezgisel olarak zihin bunlarõ doğru kullanõr, doğru algõlanõr ama kurallarõn yeniden dile katõlmasõ zaman alõr. TŸrkçede ÒgšrŸnŸş ve kõlõnõş” geniş ve kšklŸ bir konu iken maalesef yabancõlara TŸrkçe šğretimi ders ve gramer kitaplarõnda yeterince kullanõlmamõştõr. Bu bağlamda şekillenen bu çalõşmada, yabancõlara TŸrkçe šğretiminde šzellikle B2, C1 ve C2 seviyelerinde TŸrkçe šğretilirken toplum birikimlerine dayalõ, kŸltŸr ile içi içe girmiş ve daha mecazi soyut anlamlar taşõyan gšrŸnŸş ile kõlõnõş konusunun öğretilmesinin gerekliliği šrneklerle ortaya konulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10827
Koleksiyonlarda Görünür:Untitled

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
640.pdf1.59 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.