Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11547/10827
Title: Yabancılaraa Türkçe öğretiminde İleri Seviyede Anlamsal Boyutta Dil öğretiminin önemi
Authors: MURAT, Mualla
Issue Date: 2017
Publisher: ISTANBUL AYDIN UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES
Abstract: Dil bilgisi, metin bilgisinden asla ayrõ dŸşŸnŸlemez. Bir ifade, dil bilgisi kurallarõyla, metnin anlam bŸtŸnlŸğŸnden ibarettir. Bir ifadenin doğru algõlanmasõ sadece dil bilgisine ya da sadece metin bilgisine bağlõ kalamaz. Her ikisi birden o ifadeyi karşõlar. Bu durumda dil bilgisinin kendi kurallarõ, metin bilgisiyle kullanõlõrken toplum kŸltŸrŸne ve o kŸltŸrŸ taşõyan bireyin asõl anlatmak istediğini dil bilgisine göre biçimlendirmesine bağlõdõr. Bu sonuçtan ortaya çõkan yepyeni kurallar zaman içinde o dile yeni kurallar katar. Sezgisel olarak zihin bunlarõ doğru kullanõr, doğru algõlanõr ama kurallarõn yeniden dile katõlmasõ zaman alõr. TŸrkçede ÒgšrŸnŸş ve kõlõnõş” geniş ve kšklŸ bir konu iken maalesef yabancõlara TŸrkçe šğretimi ders ve gramer kitaplarõnda yeterince kullanõlmamõştõr. Bu bağlamda şekillenen bu çalõşmada, yabancõlara TŸrkçe šğretiminde šzellikle B2, C1 ve C2 seviyelerinde TŸrkçe šğretilirken toplum birikimlerine dayalõ, kŸltŸr ile içi içe girmiş ve daha mecazi soyut anlamlar taşõyan gšrŸnŸş ile kõlõnõş konusunun öğretilmesinin gerekliliği šrneklerle ortaya konulmuştur.
URI: http://hdl.handle.net/11547/10827
Appears in Collections:Untitled

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
640.pdf1.59 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.